וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האו"ם מסתיר מידע על הגרעין האירני"

29.8.2009 / 21:49

משרד החוץ מותח ביקורת על הדו"ח שפרסמה הסוכנות לאנרגיה אטומית של האו"ם לגבי תוכנית הגרעין האירנית. "בדו"ח לא מצויינים מאמצי ההסתרה וההונאה הנמשכים של אירן"

"דו"ח סבא"א על תוכנית הגרעין האירני אינו משקף את כלל המידע המצוי בידי הסוכנות", כך מאשימים היום (שבת) בישראל בתגובה לדו"ח סבא"א שפורסם אתמול. הדו"ח הוא אחד מהדו"חות האחרונים המוגשים ע"י המנכ''ל היוצא מוחמד אל ברדאעי, וייחודו בממצאים החסרים בו, טוענים בישראל.

לפי הטענות מצד ישראל בדו"ח לא מצויינים מאמצי ההסתרה וההונאה הנמשכים מצידה של אירן ואי שיתוף הפעולה שלה עם סבא''א ועם דרישות הקהילה הבינלאומית. "פעולות אירן לכאורה להגברת פיקוח סבא''א באתר להעשרת האורניום בנאתנז וביקור ראשון של פקחי סבא"א באתר הבנייה המתוכנן לכור המים הכבדים באראק נדרשו מזה זמן רב, ולכן הן בבחינת זריית חול בעיני הקהילה הבינלאומית. יותר מאשר הן חושפות טפח, הן מסתירות טפחיים. יוזכר בזאת שאירן עדיין עומדת בסירובה להתיר לפקחי סבא"א לבצע ביקורות פתע באתרים אלה - דבר המעיד על הצורך להסתיר פעילויות אחרות המתבצעות באתרים".

עוד נכתב בהודעה של משרד החוץ כי "ישראל קוראת לקהילה הבינלאומית לנקוט בהקדם צעדים ממשיים לביטולה של תוכנית הגרעין הצבאית של אירן. בתקופה הקרובה יתכנסו הוועידה השנתית של סבא"א בוינה, העצרת הכללית של האו''ם, וישיבה מיוחדת של מועצת הביטחון לדיון בנושאי מניעת תפוצה גרעינית. בישראל קוראים לממשלות שישתתפו בארועים להביע עמדה נחרצת, שתוביל לקבלת החלטות שיכריחו את אירן להיענות להחלטות מועצת הביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully