וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיבי מאשים: מערכת המשפט מפלה ערבים לרעה

29.8.2009 / 17:39

לדברי הח"כ, בין 21 השופטים החדשים שנבחרו אתמול לבתי המשפט המחוזיים, אין ולו ערבי אחד. "שיקולי הוועדה למינוי שופטים היו זרים ומפלים. גם מערכת המשפט נגועה באי שוויון"

חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל), המכהן כיו"ר ועדת החקירה הפרלמנטרית לקליטת ערבים במגזר הציבורי, מתח היום (שבת) ביקורת קשה על מינוי 21 השופטים חדשים לבתי המשפט המחוזיים. הסיבה: בין השופטים החדשים אין ולו שופט ערבי אחד.

"מערכת המשפט נגועה אף היא באי שיוויון ביחס לאזרחים הערבים הן בפסיקה והן בכוח האדם", אמר טיבי. לדבריו, רק 7 אחוזים מכלל השופטים בישראל הם ערבים ופחות משלושה אחוזים מעובדי בתי המשפט הם כאלה. "שיקולי הוועדה למינוי שופטים היו שיקולים זרים ומפלים את הציבור הערבי לרעה", הוסיף.

הוועדה לבחירת שופטים מינתה אתמול 21 שופטים לבתי המשפט המחוזיים בארץ. 18 מבין הנבחרים הם שופטים מכהנים ושלושה הם עורכי דין. הוועדה תתכנס שוב בעוד כחודש כדי לדון במינויים לבתי משפט השלום, לבתי משפט לענייני תעבורה ולבתי משפט לענייני משפחה.

חבר הכנסת דוד רותם (ישראל ביתנו), החבר בוועדה למינוי שופטים, אמר לאחר בחירת השופטים: "הלוואי שהיו נבחרים עוד שופטים". בשיחה עם וואלה! חדשות, סביר רותם כי "המערכת זקוקה לשופטים. היא כורעת תחת הנטל. אנחנו רואים שלשופטים יש מלאי גדול של תיקים ואם אנחנו רוצים שהם יפסקו אי אפשר שכל שופט יטפל בכל כך הרבה תיקים. למה הצטברו כל כך הרבה תיקים? – את זה צריך לשאול את חברי הוועדה הקודמת" .

ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) החבר גם הוא בוועדה אמר לוואלה! חדשות כי "מדובר בבחירה הכי טובה שהיינו יכולים להגיע אליה. מילאנו את כל התקנים, ובתי המשפט המחוזיים יוכלו למלא את תפקידם כאשר יש להם את כל התקנים לתחילת שנת העבודה ב-1 בספטמבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully