וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התקדמות משמעותית במו"מ לשחרור שליט"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.8.2009 / 10:05

כלי תקשורת ערביים מדווחים על "התקדמות רצינית במגעים" לשחרור גלעד שליט, זאת לאחר חזרתה של משלחת חמאס מביקור במצרים. חאלד משעל צפוי להגיע מחר לקהיר

משלחת חמאס בראשות בכיר הארגון ברצועה ד"ר מחמוד א-זהאר שבה אמש (שישי) לרצועת עזה לאחר ביקור בלתי צפוי בן מספר ימים בקהיר, במהלכו דנה עם בכירי המודיעין המצרי בגיבושה של עסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. על פי מספר כלי תקשורת ערבים, חלה התקדמות משמעותית במשא ומתן לגיבוש עסקה.

על פי אחד הדיווחים, מאז מעורבות המתווך הגרמני במשא ומתן לגיבוש עסקת שליט, חלה התקדמות במשא ומתן המתנהל בחשאי. מקור בחמאס מסר לסוכנות הידיעות הגרמנית כי "לאור ההתקדמות הרצינית במגעים", הוא מקווה שבקרוב תגובש עסקה.

המשלחת בראשות א-זהאר דנה במצרים בהצעות הישראליות הנוגעות לעסקה, אותן היא גם הציגה להנהגת הארגון היושבת בדמשק, בעת שהגיעה להתייעצות. מצרים הטילה איפול מלא על ביקורו של א-זהאר במצרים, במהלכו נידונו גם עניינים פנים-פלסטיניים כגון שיחות הפיוס בין חמאס לפתח.

אתמול דיווח העיתון "אל-חיאת" כי ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, צפוי להגיע בשבוע הבא לקהיר על מנת לאשר את פרטיה הסופים של עסקת שליט. מקורות מצרים המקורבים למגעים מסרו לעיתון כי המתווך הגרמני בעסקה נמצא בקהיר במטרה לגבש עסקה. עד כה לא ברור אם מותו אתמול של אביו של משעל ישפיע על החלטתו להגיע לקהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully