וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הגז הטבעי בשפל של יותר משבע שנים

נמרוד הלפרן

29.8.2009 / 10:10

חדשות רעות ליצחק תשובה: מחיר הגז הטבעי נפל היום בקרוב ל-5% לשפל של יותר משבע שנים. גם הנפט ירד ב-1.6% בסיכום שבועי

מחיר הגז הטבעי המשיך לצנוח גם היום, ונסגר בשפל של יותר משבע שנים על רקע רמת מלאים גבוהה בארה"ב. עם זאת, מחירי החוזים על הגז הטבעי לאספקה בעוד כשנה גבוהים כפליים ממחיר החוזים לאספקה בחודשים הקרובים. מצב זה, בו המחיר של גז טבעי לאספקה בטווח הקרוב נמוך באופן משמעותי ממחיר החוזים העתידיים לאספקת גז טבעי בטווח הארוך יותר, ידוע בכינוי קונטנגו (Contango).

החוזים על הגז הטבעי למסירה באוקטובר נסגרו במחיר של 3.054 דולר למיליון יחידות תרמיות בריטיות (BTU) - שפל של יותר משבע שנים - לאחר ירידה של 4.7%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. מנגד, החוזים על הגז הטבעי למסירה באוקטובר 2010 נסחרים ברמת מחירים של כ-6 דולר למיליון btu.

מתחילת השנה, נחתך מחיר הגז הטבעי ביותר ממחצית על רקע מלאים גדולים ונפילה בביקוש. מלאי הגז הטבעי בארה"ב גדל בשבוע שעבר ב-54 מיליארד רגל מעוקב ל-3.26 טריליון רגל מעוקב - יותר מ-18% מעל לממוצע החמש שנתי בתקופה זו של השנה, מסר אתמול משרד האנרגיה האמריקאי. העלייה היתה חדה מתחזיות האנליסטים לגידול של 52 מיליארד רגיל מעוקב.

החוזים על הנפט הגולמי למסירה באוקטובר נסגרו במחיר של 72.74 דולר לחבית, עלייה של 0.3%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחיר הנפט הגיע ביום שני לרמה של 75 דולר לחבית - שיא של 10 חודשים - אולם ירד בהמשך, ואיבד 1.6% בסיכום שבועי, לאחר זינוק של 9.5% בשבוע הקודם - הזינוק השבועי החד ביותר זה שלושה חודשים.

  • עוד באותו נושא:
  • גז טבעי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully