וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: "גדלה יכולת אירן לייצר אורניום"

28.8.2009 / 20:40

דו"ח סבב"א: אירן העניקה מחוות קטנות, אך הגדילה יכולתה לייצר אורניום מועשר, המשמש להכנת פצצות אטום. המחוות עשויות להקשות על גיוס תמיכה בהחרפת הסנקציות

אירן הקטינה במקצת את היקף ייצור הדלק הגרעיני, אך הגדילה משמעותית את מספר הצנטריפוגות המאפשרות ייצור אורניום מועשר. כך עולה מדו"ח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), שהגיע אמש (שישי) לסוכנות 'רויטרס'. הדו"ח יהווה את הבסיס לדיונים הבינלאומיים שיערכו המעצמות ב- 2 בספטמבר במטרה להחליט אם להעמיק את הסנקציות על הרפובליקה האיסלאמית.

מהדו"ח עולה שאירן אמנם הקטינה את היקף ייצור הדלק וכן נענתה למספר דרישות שהציבה סבב"א במטרה לאפשר פיקוח יעיל יותר על מתקני הגרעין במדינה, אך מחוות אלו באו במקביל לעלייה משמעותית במספר הצנטריפוגות מכ- 1,000 ל- 8,308.

כמות כזאת של צנטריפוגות תאפשר לאירן להרחיב משמעותית את ייצור האורניום המועשר בזמן קצר- אם רק תרצה בכך. עם זאת, לא בכל הצנטריפוגות המותקנות נעשה כיום שימוש. בנוסף, כמות האורניום המועשר ברמה נמוכה שמחזיקה המדינה גדל בכ- 200 ק"ג מאז נערך הדו"ח הקודם במאי.

המחוות האירניות המצוינות בדו"ח עשויות להקשות על ארצות הברית לגייס תמיכה בינלאומית להחרפת הסנקציות על טהרן. "ברור שאירן נמנעת משיתוף פעולה מלא עם המערב", אמר דובר במשרד החוץ האמריקאי בתגובה לפרסום הדו"ח. "המדינה ממשיכה את פעילות העשרת האורניום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully