וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של חאלד משעל מת היום בירדן

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

28.8.2009 / 12:57

אביו של ראש הלשכה המדינית של חמאס מת הבוקר ממחלה בעמאן שבירדן. מתקיימים מגעים על מנת לאפשר למשעל להיכנס לירדן כדי להשתתף בהלוויה

אביו של ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל מת הבוקר (שישי) בגיל 91 ממחלה בעמאן שבירדן. כלי תקשורת ערבים דיווחו כי מתקיימים מגעים על מנת לאפשר למשעל להיכנס לירדן כדי להשתתף בהלווית האב, עבד א-רחים משעל, שמועדה טרם נקבע.

לפני מספר ימים אמר דובר ממשלת ירדן נביל שריף כי משעל לא הגיש בקשה לאפשר לו לבקר את משפחתו בירדן במהלך חודש הרמדאן. שריף סרב לומר אם ירדן תאפשר למשעל להיכנס לשטחה, אם הוא יבקש זאת. אביו של משעל עבד בכווית בשנות השישים, שם נשאר עד פרוץ מלחמת המפרץ הראשונה ב-91'. לאחר מכן עבר לירדן, שם התגורר עד יום מותו. סוכנות הידיעות הירדנית "עמון" דיווחה כי ממשלת ירדן "נוטה לאפשר" למשעל להיכנס לממלכה לצורך השתתפות בהלוויה.

חאלד משעל ויתר צמרת הנהגת חמאס גורשו מירדן בשנת 1999, בעקבות חששה של ירדן לפגיעה בביטחון הלאומי מצד הארגון הפלסטיני, ומאז הם מתגוררים מדמשק. לפני כשנה דווח על התקרבות בין חמאס לירדן ואף על פגישות שניהלו בכירי חמאס מוחמד נזאל ומוחמד נסר עם ראש המודיעין הירדני מוחמד א-ד'הבי. עם זאת, משעל לא ביקר בירדן מאז שגורש ב-99'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully