וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק הרמטכ"ל: ברננקי נפל קורבן לגניבת זהות

רויטרס

28.8.2009 / 10:58

אשכנזי לא לבד: ארגון פשיעה חדר לחשבון הבנק האישי של נגיד הבנק הפדרלי שמונה השבוע לכהונה שניה, לאחר שארנקה של אשתו נגנב

יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי היה בין מאות האנשים שנפלו קורבן לגניבת זהות אותו ביצע ארגון שגנב למעלה מ-2.1 מיליון דולר מצרכנים וארגונים פיננסים בארה"ב – כך דיווח העיתון "ניוזוויק".

ברננקי ואשתו נפלו קורבן להונאה לאחר שארנקה של אנה ברננקי נגנב. בארנק היו צ'קים אישיים, והוא נגנב כשהיא ישבה בבית קפה באוגוסט 2008, לפי דיווח "ניוזוויק", המבוסס על מסמכים שהוגשו לבית המשפט.

זמן קצר לאחר גניבת הארנק החלו הגנבים לפדות כספים מחשבון הבנק של משפחת ברננקי. פשע זה הפך להיות חלק מחקירה גורפת בארה"ב בנוגע לארגון פשיעה שגנב זהויות וכספים בארה"ב. חברי הארגון, לפי החוקרים, היו מרחבי ארה"ב כולה והם השתמשו בשילוב בין שיטות גניבה ישנות ושיטות הונאה באמצעים טכנולוגיים כדי לחדור לחשבונות הבנק של קורבנותיהם, לפי העיתון האמריקאי.

את החקירה מנהלים השירותים החשאיים בארה"ב. במסגרת החקירה בוצעו מספר מעצרים, הוגשו תלונות פליליות וכתבי אישום בבית המשפט בוירג'יניה.

ברננקי אמר ל"ניוזוויק" כי גניבת זהויות היא פשע חמור אשר משפיע על מיליוני תושבי אמריקה בכל שנה. "המשפחה שלנו היא רק אחת מ-500 מקרים הקשורים לארגון הפשיעה הזה", אמר ברננקי, והוסיף: "אני מודה לרשויות החוק אשר עבדו בסבלנות ובשקדנות כדי למנוע ולתפוס מקרים שכאלה".

מוקדם יותר השבוע מונה ברננקי, אשר הוביל את המאבק במשבר הכלכלי, על ידי נשיא ארה"ב ברק אובמה לכהונה שנייה בתפקיד. בהודעה קצרה שנשא אובמה באי מרת'ז וויניארד שבמסצ'וסטס, בו הוא נופש עם משפחתו ואליו הצטרף ברננקי, אמר אובמה כי הרזומה של יו"ר הפדרל ריזרב, הטמפרמנט, האומץ והיצירתיות שלו מנעו שפל גדול נוסף. "אנחנו צריכים שהוא ימשיך בעבודתו", אמר אובמה.

  • עוד באותו נושא:
  • בן ברננקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully