וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: משעל יגיע למצרים לדון בעסקת שליט

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

28.8.2009 / 6:36

יממה לאחר ציון יום הולדתו של גלעד שליט, דווח בעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון כי ראש הלשכה המדינית של חמאס יסע לקהיר לדון בעסקה לשחרורו

האם עסקת שליט לקראת סיכום? העיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון דיווח הבוקר (שישי) מפי מקורות מצרים המוגדרים מהימנים כי ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, צפוי להגיע בשבוע הבא לקהיר בראש משלחת של חמאס על מנת להשלים את המגעים לגיבוש עסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט.

על פי הדיווח, המתווך הגרמני, שנמצא כעת בקהיר, נפגש עם בכיר חמאס מחמוד א-זהאר בבירה המצרית ובשוויץ. לדברי המקורות, "מצרים תומכת בכל מאמץ חיובי שעשוי להוביל להתקדמות בעסקת שליט, שכן מצרים עצמה גיבשה 80 אחוז מהעסקה וכעת נותרו תיקונים אחרונים בלבד".

מקור בכיר בחמאס מסר לעיתון כי הגרמנים ביקשו לגלות מעורבות נמרצת בתיאום עם המצרים כדי לגבש בהקדם עסקה. המקור הביע חשש שהעסקה תסוכל ברגע האחרון: "המגמה הבינלאומית טוענת כי אסור לתת לחמאס להשיג הישג, ולפיכך יש גורמים שאינם מעוניינים בהצלחת העסקה אלא בהכשלתה עד לבחירות למועצה המחוקקת הפלסטינית".

לדברי המקור, הסרת המצור מעל רצועת עזה הוא תנאי מרכזי במסגרת גיבוש עסקת שליט. המקור הבהיר עוד כי ביקורו של משעל למצרים נועד גם כדי "להציל" את הדיאלוג הפנים-פלסטיני וזאת לנוכח צעדיו האחרונים של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

העיתון הכוויתי "אל-ג'רידה" דיווח במקביל כי במסגרת המגעים לגיבוש עסקה, הסכים חמאס באופן עקרוני להסיר עשרה שמות של אסירים פלסטינים מרשימתו וכן לגרש 100 אסירים "עם דם על ידיהם" למדינות ערביות, כגון קטאר, סוריה ולבנון. על פי דיווחים נוספים מהימים האחרונים, סודן גם כן הביעה את הסכמתה לארח אסירים מגורשים שישוחררו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully