וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גפני: "חייבים להימנע מייקור נוסף של מחירי המים"

צבי זרחיה

28.8.2009 / 8:23

יו"ר ועדת הכספים גפני טען: "ממשלות ישראל לדורותיהן הן האשמות בעיכובים בהתפלות מים בישראל ולא אזרחי המדינה" וביקש לכנס דיון דחוף בעניין

יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), קורא לממשלה להימנע מהטלת "נטל נוסף על האזרחים" באמצעות ייקור המים.

גפני מבקש מהממשלה לבדוק את היקף הפגיעה באזרחים נוכח העלייה הצפויה בעלות המים הכוללת למשקי הבית בעקבות היטל הבצורת וההעלאה בתעריפי המים הצפויה בעוד שלושה חודשים, עם יישומה של הרפורמה במשק המים שאישרה הממשלה הקודמת. הרפורמה קובעת תעריפי מים דיפרנציאליים - בין השאר בהתאם לאזור הגיאוגרפי, בניגוד לתעריף האחיד הקיים כיום.

גפני יכנס בשבוע הקרוב דיון דחוף של ועדת הכספים בעניין עלות המים למשפחות בישראל, לאחר שנפגש עם ראשי רשויות מקומיות שאיימו לא לגבות את היטל הבצורת. ראשי הרשויות התריעו מפני מצב שבו ייאלצו לנתק את זרם המים לתושבים שלא יעמדו בתשלום היטל הבצורת. לדיון יוזמנו ראשי ענף המים וראשי רשויות מקומיות.

גפני אמר ל-TheMarker: "ועדת הכספים תערוך חשיבה כוללת בעניין המים בישראל והנטל הכספי המוטל על האזרחים בעקבות הרפורמה במים והיטל הבצורת". הוא תבע "לזרז את קצב התקדמות התפלת המים בישראל. ממשלות ישראל לדורותיהן הן האשמות בעיכובים בהתפלות מים בישראל ולא אזרחי המדינה, ועל כן אין להטיל כעת נטל נוסף על האזרחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully