וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשומרון מוכנים לקלוט את התלמידים האתיופים

נעמה טלמור

28.8.2009 / 5:58

לאחר שבתי ספר בפתח תקווה לא הסכימו לקלוט תלמידים מעולי אתיופיה, פנה ראש המועצה האזורית שומרון למשרד החינוך בבקשה לקלוט אותם. "נשמח להרתם למשימה זו"

המועצה האזורית שומרון והישוב פדואל הודיעו היום (ו') כי פנו למשרד החינוך בהצעה לקלוט את התלמידים העולים מאתיופיה בבתי הספר שלהם בשומרון.

"מתוך רשימת בתי הספר בשומרון, בישובים פדואל ויקיר קיימים בתי ספר ממלכתיים דתיים אשר כמו כל מוסדות החינוך בשומרון נמצאים בשורה הראשונה בארץ גם מבחינת רמתם החינוכית והמקצועית וגם מבחינה תורנית", אמר גרשון מסיקה, ראש המועצה האזורית שומרון. "בנוסף, הישובים פדואל ויקיר, בהם קיימים בתי הספר, נמצאים במרחק של פחות מרבע שעה נסיעה מפתח תקווה - אפילו מהר יותר מנסיעה פנימית בתוך העיר עם כל הפקקים".

עוד הוסיף גרשון כי "משפחות לא מעטות מעולי אתיופיה נקלטו בשנים האחרונות בשומרון ואנו גאים על כך. אנו נשמח מאוד לקלוט בבתי הספר בשומרון את התלמידים בני העדה האתיופית אשר כמו המתיישבים ביו"ש מסרו את הנפש בעלייתם מאתיופיה לארץ ישראל. תושבי השומרון נרתמים תמיד לכל משימה - לאומית וחברתית ונשמח להרתם גם למשימה נעימה זו". בשלב זה מדברים בשומרון על קליטה של כמה עשרות תלמידים, והמספר המדויק נדון, כאמור, עם משרד החינוך.

"אנו ערוכים לקלוט את התלמידים עולי אתיופיה בבית הספר בישוב, נהיה שמחים וגאים באם זה אכן יקרה. אני מקווה כי משרד החינוך ייענה להצעה", סיכם יונה גודמן דובר היישוב פדואל, מזכ"ל תנועת הנוער בני עקיבא לשעבר.

"הייתי נוסע להפגין בעצמי"

אתמול תקף נשיא המדינה שמעון פרס את בתי הספר בפתח תקווה המסרבים לקבל תלמידים אתיופים. לדבריו, "ההתנגדות לקלוט תלמידים אתיופים לבתי ספר זו חרפה שאף אדם בישראל לא יכול להשלים". בנאום שנשא בפני מאות תלמידים צעירים, ענה הנשיא על השאלה כיצד ניתן להשפיע על מהלכים חברתיים.

לדבריו, "הייתי עולה לאוטובוס ונוסע ישר לפתח תקווה, להפגין נגד המתנגדים לשילובם של תלמידים אתיופים בשלושה בתי הספר בעיר. כנשיא המדינה אני מגנה זאת בכל פה ומקווה כי שנת הלימודים תיפתח בפתח תקווה כסדרה ולא תתאפשר בעתיד כל אפליה נגד אף תלמיד במדינת ישראל".

מבתי הספר הדתיים הפרטיים נמסר כי הם "מזמינים את כבוד הנשיא פרס להגיע בראשון לספטמבר לשלושת בתי ספרנו, כדי שיראה כי בבתי הספר משובצים תלמידים עולי אתיופיה כמו גם תלמידים בעלי מוגבלויות". לטענת בתי הספר הפרטיים, בכל שאר בתי הספר לא נמצאים כלל תלמידים אתיופים. "בתי ספרנו קולטים וימשיכו לקלוט תלמידים ללא כל אפליה, אך ורק על פי הקריטריונים שאישר משרד החינוך, ראוי היה שכבוד הנשיא ילמד את העובדות".

ביום ראשון הקרוב ייערך שימוע למנהלי שלושת בתי הספר הפרטיים בפתח תקווה שסירבו לקלוט את כל התלמידים האתיופים. השימוע שהיה אמור להתקיים אתמול (ה') נדחה לבקשת עורכי דינם של בתי הספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully