וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נחת בישראל: "מרוצה מתוצאות הביקור"

28.8.2009 / 3:01

בתום ביקור מדיני בן ארבעה ימים, שב רה"מ נתניהו לישראל לאחר פגישות עם מנהיגי בריטניה וגרמניה. "יש היום באירופה גישה חיובית לטיפול בגרעין האירני"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת לפני שעה קלה (שישי) בנמל התעופה בן גוריון, בתום ביקור בן ארבעה ימים באירופה. עוד לפני ההמראה מברלין, אמר נתניהו כי הוא "מרוצה מאוד מתוצאות הביקור". לדבריו, "ישראל מוצאת היום באירופה דברים מרכזיים שחשובים לנו, ובתוכם גישה כוללת חיובית בהתייחסות של המדינות המובילות לגבי נושאי האיום האירני".

בנוסף, אמר ראש הממשלה כי "משתמע שיש נכונות להכיר בתנאי שלנו שהפלסטיניים יכירו בישראל כמדינת העם היהודי". ראש הממשלה הבהיר כי דרישתו זו תועלה על ידיו שוב. "אני מרגיש שהתפיסות שלנו זוכות להבנה. יש שטחים שעדיין אין הסכמה עליהם והם זוכים לתהודה בתקשורת. אמרתי לקנצלרית גרמניה שעשינו צעדים משמעותיים בהליכה קדימה לקראת התפייסות ואני מרגיש שהפלסטינים הלכו אחורה, במיוחד בכל הנוגע להכרתם במדינת ישראל כמדינתו של העם היהודי".

בתוך כך, גורם אמריקאי בכיר אמר הלילה כי שיחות השלום בין ישראל והפלסטינים יוכלו להתחדש גם ללא הקפאה מוחלטת של הבנייה בהתנחלויות, אם הפלסטינים יסכימו לכך. בכך מגמיש ממשל אובמה את תנאי הפתיחה לחידוש המו"מ, שכן בעבר הדגישו בממשל האמריקאי כי רק הקפאה מוחלטת של הבנייה הישראלית בהתנחלויות תביא לחידוש השיחות.

בטקס קבלת 29 שרטוטים של מחנה ההשמדה אושוויץ נתניהו דיבר באנגלית. כאשר הוא נשאל מדוע הוא לא נשא את דבריו בעברית, משום הסמליות שבכך, הוא השיב כי הוא "לא בטוח שהציבור באירופה, שעל שטחה נערך האסון הזה, תמיד מודע להשלכותיו, המנהיגים כן. אני חושב שהציבור בישראל הפנים את הלקח וצריך להנחילו גם לאזרחים באירופה".

במהלך הביקור נפגש נתניהו עם ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, עם שר החוץ הבריטי ועם ראשי הקהילה היהודית במקום. מעבר לכך, נתניהו ניצל את ביקורו באירופה לפגישה ביום רביעי עם השליח האמריקאי למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל. בביקור בן יממה בברלין, נפגש נתניהו עם נשיא גרמניה, עם שר החוץ ועם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל.

נתניהו הודה אתמול לגרמניה על עזרתה במשא ומתן לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. בכך, למעשה, הודה נתניהו בתפקידה של גרמניה בתיווך בין חמאס לישראל. לדבריו, "אני מודה לגרמניה על הסיוע בניסיון לשחרר את גלעד שליט, אני מעלה את עניינו בכל פגישה עם מנהיגי העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully