וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקשיש נאשם באונס קטינות - ושוחרר לביתו

איילה חננאל

27.8.2009 / 21:15

גבר בן 74 נאשם באונס ובביצוע מעשים מגונים בבנותיה בנות ה-7 וה-13 של חברתו לחיים. בית המשפט העליון קיבל את ערעורו להשתחרר למעצר בית, כי הוא עובר טיפולים נגד סרטן הערמונית

בית המשפט העליון שחרר היום (חמישי) למעצר בית קשיש בן 74 שמואשם באונס ובביצוע מעשים מגונים בבנותיה בנות ה-7 וה-13 של חברתו לחיים. זאת בין השאר בשל מצבו הבריאותי הקשה. בשנים האחרונות סובל הקשיש מסרטן הערמונית ועובר טיפולים קשים.

בכתב האישום שהוגש נגדו בחודש יוני האחרון לבית המשפט המחוזי תל אביב, נטען כי במהלך שנת 2008 אנס הקשיש את בתה בת השבע של בת זוגו וביצע בה מעשים מגונים, בין היתר באמצעות החדרת חפצים לאיברי מינה של הקטינה.

בנוסף נטען בכתב האישום כי הקשיש ביצע, "מעשה מגונה כלפי אחותה של המתלוננת, שאירע בשנת 2000, כשהאחות היתה בת 13". עם הגשת כתב האישום הוגשה בקשה להארכת מעצר עד תום ההליכים והוזמנו תסקירי מעצר משירות המבחן שיבחן את מסוכנתו של הקשיש. עם זאת, שירות המבחן לא הגיש כל המלצה חד משמעית באשר לחלופת מעצר לקשיש, במקום מעצר מאחורי סורג ובריח.

שירות המבחן אמנם מצא חלופה ראויה למעצר בבית הסוהר, שהינו מעצר בית מלא בפיקוח בנו ובתו המבוגרים של הקשיש, אך יחד עם זאת נאמר בתסקיר שירות מבחן כי הקשיש, "אינו מודע לחומרת מעשיו ומכחיש את המיוחס לו; כי הוא בעל צרכים מיניים מוגברים; וכי נוכחותו מחוץ למעצר עלולה לפגוע במתלוננות".

"מסוכנות הקשיש בלתי נשלטת"

פרקליטו של הקשיש, עו"ד משה מרוז, טען מנגד כי הקשיש סובל ממחלה ממארת, ולכן על בית המשפט לשחררו למעצר בית ולא למעצר מאחורי סורג ובריח, עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו ומתן גזר הדין. בית המשפט המחוזי בתחילת החודש את בקשת הפרקליטות, והורה על מעצר הקשיש עד תום ההליכים, מאחורי סורג ובריח.

בהחלטת בית המשפט המחוזי צוין כי "מלבד קיומן של ראיות לכאורה, מסוכנותו של הקשיש רבה, בלתי נשלטת, ואיננה ניתנת לאיון באמצעות חלופת מעצר", כגון מעצר בית, "חרף מצבו הרפואי אין מקום לשחרר את הקשיש, וזאת בשל מצבה הנפשי של המתלוננת, והסיכון בשחרורו", נקבע בהחלטת בית המשפט המחוזי. פרקליטו של הקשיש, עו"ד משה מרוז, הגיש על ההחלטה ערעור לבית המשפט העליון.

בית המשפט העליון קיבל היום ערעור הקשיש ושחרר אותו למעצר בית בבית ילדיו ובפיקוחם. בהחלטתו ציין השופט אליקים רובינשטיין, כי "בני המשפחה של הקשיש, אף שמתקשים הם להכיר בבעייתיות בהתנהגותו, אנשי חוק הם, שיקפידו לכבד את הוראות בית המשפט".

  • עוד באותו נושא:
  • אונס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully