וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט סגרה בעליות: דאו ג'ונס הוסיף 0.4%

ניר צליק

27.8.2009 / 23:14

על רקע העלייה במחיר הנפט ונתוני התמ"ג הטובים מהצפוי, מדד נאסד"ק התחזק ב-0.2% ל-2,028, ו-S&P 500 עלה ב-0.3%

המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות שערים על רקע נתוני התמ"ג הטובים מהצפוי והעלייה במחיר הנפט, שירד לאורך מרבית יום המסחר והעיב על המדדים. מחירי החוזים על הנפט לחודש ספטמבר עלו ב-1.5% ל-72.51 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק.

דאו ג'ונס עלה ב-0.4% ל-9,581 נקודות וסגר רצף של שמונה ימי עליות ברצף, הארוך ביותר מאז 2007. נאסד"ק התחזק ב-0.2% ל-2,028 נקודות ו-S&P 500 הוסיף 0.3% ל-1,031 נקודות. בשוק הסולידי, מחירי איגרות חוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית ירדו והתשואה עליהן עלתה ב-0.024% ל-3.462%

בזירת המקרו, המיתון בארה"ב היה חמור פחות ברבעון השני של 2009 לעומת הרבעון הראשון, וחמור פחות מהערכות האנליסטים, לפי נתונים מתוקנים שפירסם משרד המסחר האמריקאי. התמ"ג של ארה"ב נסוג בשיעור שנתי של 1% ברבעון השני, לאחר שנסוג ב-6.4% ברבעון הראשון. הנתון זהה להערכות הראשוניות שפורסמו לפני חודש. במונחים דולרים נסוג התמ"ג ל-14.14 טריליון דולר, לפי חישוב שנתי. אנליסטים ציפו כי הנתון יתוקן לנסיגה של 1.5%.


תביעות האבטלה הראשוניות עלו בשבוע שהסתיים ב-22 לאוגוסט יותר מהצפוי. אנליסטים חזו שהתביעות החדשות יעמדו על 565 אלף, לעומת 576 בשבוע הקודם, אך הן ירדו בקצב איטי יותר, ל-570 אלף תביעות אבטלה חדשות.

מנהל קרנות הגידור הידוע, ג'ון פולסון, החל לרכוש בשבועות האחרונות מניות בסיטי, וצבר עד כה אחזקות של כ-2% מענקית הפיננסים, דיווח "ניו יורק פוסט". פולסון, שרשם רווח עצום מהימור נגד שוק הנדל"ן האמריקאי רגע לפני קריסתו, מאמין, לפי הדיווח, כי נכסי סיטי מוערכים בחסר, וכי המניה צפויה לעלות. דוברו של פולסון סירב להגיב לידיעה.

ענקית המחשבים דל תפרסם את דו"חות הרבעון

חבילת שכר בשווי 10.5 מיליון דולר תאושר ככל הנראה למנכ"ל החדש של AIG, רוברט בנמשה, בידי קנת פיינברג, "צאר השכר" שמינתה ממשלת ארה"ב. כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל", בהתבסס על דברי מקורבים לנושא. חברת הביטוח הודיעה כי תשלם לבנמשה, שמונה למנכ"ל ב-10 באוגוסט, משכורת של 3 מיליון דולר במזומן ו-4 מיליון דולר במניות. בנוסף הוא עשוי לקבל בונוס של עד 3.5 מיליון דולר.

הזוכה הגדולה בתוכנית "מזומנים עבור גרוטאות" של ממשלת ארה"ב לטרייד אין של מכוניות היא טויוטה, יצרנית הרכב הגדולה בעולם, שנמצאת בראש טבלת מכירות הרכב החדשות. 19% מתוך כמעט 700 אלף מכוניות חדשות שנמכרו במסגרת התכנית הם כלי רכב של טויוטה, כך מסר משרד התחבורה האמריקאי.

בענף הטכנולוגיה, ענקית המחשוב דל צפויה לפרסם את דו"חות הרבעון, כאשר האנליסטים חוזים לחברה מכירות של 12.6 מיליארד דולר ורווח מתואם של 23 סנט למניה.

סקיילקס עומדת לצאת לגיוס אג"ח

נוקיה הפינית, יצרנית מכשירי הטלפון הסלולרים הגדולה בעולם, הודיעה על כוונתה להשיק בשנה הבאה שירות פיננסי לטלפונים סלולרים. השירות עתיד לפנות בעיקר לשווקים המתעוררים והוא יופעל באמצעות מכשירי סלולר ללא צורך בחשבון בנק. מהחברה נמסר כי שירות נוקיה מאני מבוסס על פלטפורמת תשלומים בסלולר של החברה הפרטית Obopay, בה השקיעה נוקיה מוקדם יותר השנה.

במניות הישראליות, טאואר, יצרנית השבבים ממגדל העמק הצליחה לעמוד בכללי הסף של המסחר בנאסד"ק, ולכן החברה לא תועבר לרשימה משנית. מחיר המניה של החברה עלה על דולר אחד בעשרה ימי מסחר ברצף, כפי שדורש התקנון. טאואר השלימה את הדרישה ב-25 באוגוסט.

סקיילקס עומדת לצאת בשבוע הבא לגיוס אג"ח. ל-TheMarker נודע כי הגיוס יתבצע בשלוש דרכים: האחת באמצעות אג"ח להמרה של סקיילקס, שבה יתקיים מכרז על המחיר; השנייה היא באמצעות אג"ח בריבית משתנה, שבה ייקבע מרווח מעל אג"ח 817 (גילון ממשלתי) והשלישית באמצעות אג"ח בריבית קבועה. בן-דב צפוי לגייס בין מאות מיליוני שקלים עד כמיליארד שקל, בהתאם לביקושים מהשוק ובהתאם למימון שיקבל מהבנקים לעסקת פרטנר, שבה הוא רכש את השליטה מהאצ'יסון בתמורה ל-5.3 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully