וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מאשר: גרמניה מסייעת לשחרור שליט

פנחס וולף, ברלין

27.8.2009 / 15:38

רה"מ הודה לאחר פגישתו עם קנצלרית גרמניה, על עזרתה בשחרור החייל החטוף. מרקל דרשה להקפיא הבנייה בהתנחלויות, והבטיחה להגן על ישראל "בעקבות השואה". פנחס וולף - שליח וואלה! לברלין

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה אחר הצהרים (חמישי) לגרמניה על עזרתה במשא ומתן לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. בכך, למעשה, הודה נתניהו בתפקידה של גרמניה בתיווך בין חמאס לישראל. לדבריו, "אני מודה לגרמניה על הסיוע בניסיון לשחרר את גלעד שליט, אני מעלה את עניינו בכל פגישה עם מנהיגי העולם". נתניהו אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שנערכה לאחר הפגישה עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל.

נתניהו ומרקל דיברנו שניהם על הבנייה בהתנחלויות. ראש הממשלה דחה את הטענות כי סוכמו הבנות עם האמריקאים, ואמר כי "מדובר בשמועות לא מבוססות". לדבריו, "יש ניסיון לצמצם פערים בינינו ובין ארצות הברית, אבל הידיעות כאילו יש הסכמות והחלטות אינן נכונות".

קנצלרית גרמניה אמרה כי "אין להשוות בין השואה לגרעין האירני, משום שהשואה היא תופעה ייחודית". נתניהו הסכים גם הוא להפרדה, ואמר כי "ההבדל בין כוונות אירן היום להצהרות שהיו בשנות השלושים והארבעים הוא היום יש מדינה יהודית שיכולה להגן על עצמה". מרקל הוסיפה כי "גרמניה תמיד תגן על ישראל, זה תפקידה בעקבות השואה".

חזרה על הדרישה להקפיא הבנייה

מרקל חזרה על דרישת גרמניה להקפיא את הבנייה בהתנחלויות באופן מידי. עם זאת, רמזה הקנצלרית כי מבחינתה יהיה ניתן להשלים את הבנייה שהחלה. "חשוב להפסיק לבנות את ההתנחלויות כדי לקדם את תהליך השלום", אמרה, אך הוסיפה כי "זה לא באחריותי לומר איזו קומה אפשר לבנות". כ-2,500 יחידות דיור בגדה המערבית מחכות להשלמת הבנייה נכון להיום.

השניים דנו בפגישתם גם בתוכנית הגרעין האירנית. מרקל איימה כי במידה שטהרן לא תסכים לדיאלוג עם האמריקאים, "נצטרך להפעיל נגדה את הסנקציות שמצויות על השולחן". היא הוסיפה כי "גרמניה תמיד תגן על ישראל, זה תפקידה בעקבות השואה".

מרקל הוסיפה כי מבחינתה יש להטיל על אירן סנקציות חדשות. לדבריה, על רוסיה וסין לשתף פעולה עם גרמניה על מנת למנוע מאירן את תוכנית הגרעין שלה. "יש החלטה של שמונה המדינות המתועשות (G8) לפעול נגד האירנים אם לא יענו לתביעות וכך יהיה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully