וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימנס רוכשת 40% מחברת APC הישראלית

אבי בר-אלי

27.8.2009 / 14:53

חברת האנרגיה הסולארית תקבל 15 מיליון דולר במסגרת העסקה. נשיא סימנס העולמית, פיטר לושר: "ישראל היא מקום אידיאלי לפיתוח עסקי הסולאר שלנו"

סימנס העולמית רוכשת 40% מחברת האנרגיה הסולרית הישראלית ערבה פאוור (APC) תמורת 15 מיליון דולר. מדובר בהשקעה הגדולה ביותר שבוצעה עד כה בשוק הסולרי בישראל, וזו משקפת ל-apc שווי של 37.5 מיליון דולר. apc הוקמה לפני שלוש שנים בלבד, ומוחזקת בבעלות יוסף אברמוביץ' וקבוצת משקיעים יהודים-אמריקאים (60%) וקיבוץ קטורה (40%).

בשנה שעברה נחשפה ב-TheMarker פעילות החברה העוסקת בפיתוח והקמה של מתקנים סולריים בטכנולוגיה פוטו-וולטאית (P.V) - בעיקר בקרב קיבוצי דרום הערבה. פורסם כי היא מנהלת מגעים מתקדמים לצירוף משקיעים אסטרטגיים ופיננסיים לשם מימון הפרויקטים.

apc חתמה בעבר על הסכמי שיתוף פעולה עם 15 קיבוצים בנגב ובערבה, המחזיקים בקרקעות זמינות להפקת חשמל בהיקף עד 500 מגווט בשלב ראשון. מדובר בהקמת מתקני ייצור חשמל באנרגיה פוטו-וולטאית בהיקף בינוני (עד 5 מגווט) וגדול, ובהשקעה ראשונית מוערכת של כ-2.5 מיליארד דולר.

בינואר קיבלה ערבה פאוור את הרישיון הראשון בישראל להקמת מתקן סולרי בינוני בקיבוץ קטורה. החברה תציב פאנלים סולאריים בהיקף של 4.9 מגווט על פני 80 דונם, בהשקעה של כ-120 מיליון שקל. לפני כחצי שנה פורסם ב-TheMarkerכי החברה הגישה לרשות החשמל בקשה תקדימית לקבלת רישיון להקמת תחנת כוח סולארית בהיקף של 40 מגווט בערבה. מדובר בפרישת פאנלים סולאריים על שטח של כ-600 דונם סמוך לקיבוץ קטורה בעלות משוערת של כ-200 מיליון דולר.

מנכ"ל סימנס: "צעד נוסף בכיוון של חיזוק הטכנולוגיות הירוקות ובנות הקיימא"

העסקה עם סימנס נחתמה אתמול במטה apc בקיבוץ קטורה שבערבה, ולאחריה אמר נשיא ומנכ"ל סימנס, פטר לושר, כי "השקעה זו היא צעד נוסף בכיוון של חיזוק הטכנולוגיות הירוקות ובנות הקיימא שלנו. ישראל היא מקום אידיאלי לפיתוח עסקי הסולאר שלנו בזכות אור השמש האינטנסיווי שלה, ודרישתה המתמדת לאנרגיה".

ההשקעה ב-APC תבוצע באמצעות זרוע ההשקעות של סימנס SPV (Siemens Project Ventures), כאשר לפי ההסכם תשמש סימנס קבלן ראשי בניהול הפרויקטים (EPC), תוך שימוש בטכנולוגיה ובמוצרים של סימנס בהקמת המתקנים. עד כה חתמה סימנס על הסכמים להקמת תחנות סולריות בהספק כולל של 40 מגווט ברחבי העולם. השקעת ההון בערבה פאוור היא צעד נוסף בכיוון חיזוק הפורטפוליו הסביבתי של סימנס, לאחר שבשנה שעברה היוו הכנסות הטכנולוגיות הסביבתיות של סימנס (19 מיליון יורו) 25% מסך הכנסות החברה.

"זוהי ההשקעה המקיפה ביותר עד היום בחברת אנרגיה סולרית ישראלית", אמר יוהנס שמיט, מנכ"ל היחידה להשקעות ומימון פרויקטים באגף השירותים הפיננסיים של סימנס. "בעקבות מעורבותה בפעילותה המוקדמת והנרחבת בתחום, הפכה ערבה פאוור לחברת האנרגיה הסולארית המובילה בישראל".

מנכ"ל ערבה פאוור, יונתן כהן, הוסיף: "סימנס היא השותף האידיאלי לערבה פאוור ולשותפים הנוספים שלנו לפרויקטים. השותפות האסטרטגית שלנו תאפשר למדינתנו לממש את מטרותיה השאפתניות בתחומים של אוויר נקי ואנרגיה מתחדשת באופן מהיר מכפי שציפתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully