וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות השחרורים: הרשות עוצרת פעילי חמאס

אופק עיני

27.8.2009 / 13:45

בחמאס מתלוננים על מדיניות "הדלת המסתובבת" של הרשות: אסירי הארגון שמשוחררים על ידי ישראל מוצאים את עצמם בכלא הרשות טרם הגיעו לביתם, ולהיפך

הדלת המסתובבת פוגעת בחמאס: למרות החלטתו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לשחרר 200 עצורי חמאס מתוך כ-1,100 פעילי הארגון שעצורים בבתי הכלא של הרשות, שהתקבלה ביום ראשון, ממשיכים מנגנוני הביטחון של הרשות לעצור פעילי חמאס ברחבי הגדה המערבית במקום אלו ששוחררו.

כזכור, ביום ראשון פורסם כי יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הורה לשחרר 200 עצורים המשתייכים לארגון חמאס מתוך כ-1,100 פעילי הארגון שעצורים בבתי הכלא של הרשות. הוראתו של אבו מאזן הגיעה בעקבות שחרורם של 100 עצורים, מתוכם 50 עצורי תנועת פתח, מבתי הכלא של חמאס ברצועת עזה.

כעת, מתלוננים בחמאס כי למרות ההחלטה, שאף היא לא מומשה במלואה, ממשיכים מנגנוני הביטחון לעצור פעילי חמאס. עוד ביום ראשון בו פורסם על ההחלטה, עצרו מנגנוני הביטחון של הרשות תשעה פעילי חמאס, ביניהם אב וששת בניו, ופרצו למסגד בעיירה תפוח סמוך לחברון. באותו היום החליטו ברשות על פיטורם של 15 מורים בבתי הספר במחוז חברון המזוהים עם החמאס, כחלק מרפורמה מתגבשת במוסדות החינוך.

יום לאחר מכן, עצרו מנגנוני הביטחון של הרשות שני פעילי חמאס נוספים, ופיטרה מורה נוסף המזוהה עם חמאס בחברון ופקיד המזוהה עם חמאס מעבודתו בבית החולים בטולכרם. אמש עצרו מנגנוני הביטחון שני פעילי חמאס נוספים, ביניהם פעיל ששוחרר לאחרונה מהכלא הישראלי. בשכם עצרו המנגנונים את עודאללה שתיה, פעיל חמאס ששוחרר מהכלא הישראלי לאחר מאסר שנמשך שלוש שנים, וזאת עוד בטרם הספיק להגיע לביתו. בקלקיליה עצרו מנגנון הביטחון המסכל את אבראהים שואהנה, ששוחרר רק לפני זמן קצר מבתי הכלא של הרשות.

בחמאס כועסים גם על מדיניות "הדלתות המסתובבות" של הרשות, כינוי לו זכו מעצרי הרשות מטעם ישראל טרם אינתיפאדת אל-אקצא בשל היותם של המעצרים שביצעו אז מנגנוני הביטחון קצרי טווח. הפעם מלינים בחמאס כי פעיליהם שכבר משוחררים מכלא הרשות, נעצרים מיד לאחר מכן על ידי ישראל, ושהדבר נעשה בתיאום עם ישראל. בחמאס טוענים עוד, כי המדיניות הנ"ל עובדת גם בכיוון ההפוך, ואסירי חמאס שמשוחררים על ידי ישראל מוצאים עצמם במהרה בבתי הכלא של הרשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully