וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון למנוע משבר נוסף בחברת החשמל

אבי בר-אלי

27.8.2009 / 13:22

בעקבות הדרישה למחוק 6 מיליארד שקל מפנסיית העובדים, יגיעו היום דירקטורים בחברה לפגישה בנושא עם ראש הרשות לניירות ערך זהר גושן

נמשכת הסערה בחברת החשמל: יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, מוטי פרידמן, ומספר דירקטורים נוספים, אמורים להיפגש בעוד כשעה עם יו"ר רשות ני"ע, פרופ' זוהר גושן – כך נודע ל-themarker. זאת, בעקבות החלטתה הדרמטית של רשות ני"ע אמש להפחית באופן מיידי את מצבת ההתחייבויות הפנסיוניות לקופת הפנסיה של העובדים בכ-6 מיליארד שקל. הדירקטורים צפויים לעזוב את ישיבת דירקטוריון חברת החשמל אשר מתנהלת כעת.

בתוך-כך, עוררה החלטת רשות ני"ע, כצפוי, תרעומת רבה בקרב ועד עובדי החברה, אשר יכנס ביום ראשון מסיבת עיתונאים מיוחדת. לפי הערכות, צפוי הוועד להודיע על הפסקת כל המגעים ליישום הרפורמה בחברת החשמל.

כפי שפורסם אתמול ב-themarker, דחתה רשות ני"ע את עמדת חברת החשמל והורתה לה לתקן באופן מיידי ורטרואקטיווי את דו"חותיה הכספיים. זאת, בעקבות דו"ח אקטואר החברה לפיו נופחו לכאורה ההתחייבויות הפנסיוניות של חברת החשמל בשנים האחרונות בהתבסס על הנחות אקטואריות שרירותיות. רשות ני"ע שללה גם את בקשת חברת החשמל לדחות את מועד פרסום דו"חותיה לרבעון השני – וחייבה אותה להגישם במועד. היות שדרישה זו אינה ברת-יישום – עשויה חברת החשמל לשאת בקנס כבד.

לא נתקבלה תגובת חברת החשמל. ברשות ני"ע סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully