וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחוז הבלתי מועסקים במשק עלה ל-8%

עומר רבין

27.8.2009 / 13:11

נתוני הלמ"ס מצביעים על גידול של 0.4% בשיעור האבטלה ביחס לרבעון הקודם. מספר הבלתי מועסקים מכח העבודה עומד על 241 אלף בני אדם

אחוז הבלתי מועסקים במשק הישראלי הגיע ל-8% מכוח העבודה - כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לרבעון השני של שנת 2009. מדובר על עלייה של 0.4% ביחס לרבעון הראשון אז עמד שיעור הבלתי מועסקים על 7.6%. נתונים אלה עומדים בסתירה לנתוני שירות התעסוקה, אשר פרסם לאחרונה נתונים לפיהם נבלם הגידול בשיעור האבטלה בישראל.

על פי הלמ"ס, מספר בני ה-15 ומעלה המהווים את כח העבודה האזרחי הסתכם בחודשים אפריל-יוני בכ-3 מיליון בני אדם - בהם 241 אלף בלתי מועסקים. אחוז הגברים הבלתי מועסקים האמיר ל-7.9% (לעומת 7.3% ברבעון הקודם) ואילו אחוז הנשים הבלתי מועסקות טיפס ל-8.2% מכוח העבודה. בהגדרה זו של בלתי מועסקים מוגדרים מי שלא עבדו אף שעה אחת בשבוע הקובע לצורך רישום הנתונים, וכן ונרשמו כמחפשי עבודה ב-4 השבועות שקדמו לו.

נתון מדאיג נוסף הוא זה של המועסקים במשרה חלקית שלא מרצון: כ-117,200 בני אדם מועסקים כיום במשרה חלקית על אף יכולתם ורצונם להשתלב בשוק העבודה במשרה מלאה - 2.5% יותר מאשר ברבעון הראשון של השנה. בקרב נשים, לא פחות מ-6.6% מהנשים המועסקות עושות זאת במשרה חלקית על אף רצונן לעבוד במשרה מלאה.

בחלוקה גיאוגרפית, ניצבת העיר ירושלים בראש טבלת אזורי האבטלה כשבה 9.7% מכח העבודה (גיל 15 ומעלה) אינו מועסק. במחוז הצפון עומד שיעור האבטלה על 9.1% ובדרום - 8.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully