וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל: לשקול סנקציות נוספות על אירן

פנחס וולף, ברלין

27.8.2009 / 15:17

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הזהירה את אירן מפני אי שיתוף פעולה בסוגיית הגרעין שלה. את הדברים אמרה במהלך מסיבת עיתונאים עם נתניהו

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה היום (חמישי) כי אירן עלולה להתמודד עם סנקציות חדשות במגזרי האנרגיה והפיננסים במידה ולא תראה נכונות לשאת ולתת על תוכנית הגרעין שלה. מרקל אמרה את הדברים במהלך מסיבת עיתונאים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ראש הממשלה סייר מוקדם יותר בבית הוצאת הספרים במשרדי אקסל-שפרינגר. במהלך הסיור נתניהו קיבל לידיו את תוכניות מחנה ההשמדה אושוויץ, שאותן הוא מתכוון להעביר למוזיאון" יד ושם" בירושלים. בטקס שנערך, נתניהו אמר כי "אנחנו נזמין את מכחישי השואה לירושלים שיראו את ההוכחות למפעל ההשמדה הנאצי. אלו מסמכים חשובים היסטורית שישמרו על ילדינו".

בטקס הציג נתניהו את השר יוסי פלד, ניצול שואה שגדל במשפחה נוצרית ואשר מרבית משפחתו הביולוגית נספתה בשואה ואמר כי "יש שני לקחים מהשואה. הראשון שהיהודים צריכים לדעת להגן על עצמם והשני שאנחנו לא יכולים לתת לרשע לבצע רצח המוני. במלחמת העולם השנייה מדינות העולם החופשי לא עצרו את הברבריות" אמר נתניהו. "הם ידעו ולא התערבו כשאיימו על העם היהודי. אסור לתת לזה לקרות שוב. אסור לתת לאלה שקוראים לחסל את מדינת היהודים לצאת ללא פגע".

יו"ר "יד ושם", אבנר שליו, אמר כי השרטוטים המקוריים של אושוויץ מהווים סמל גרפי חשוב הממחיש את התכנון השיטתי והמתמשך של הפתרון הסופי על ידי הגרמנים. "אני מברך על החלטת עורך עיתון "בילד", קאי דקימן, להעביר את השרטוטים למשמרת עולם ב"יד ושם". להחלטתו ישנה משמעות מיוחדת". שליו הוסיף עוד כי השרטוטים יוצגו לראשונה בישראל בתערוכה שתפתח ב"יד ושם" בינואר 2010 לציון 65 שנה לשחרור אושוויץ.

קאי דיקמן, מנכ"ל ההוצאה לאור של העיתון "בילד" אמר בטקס כי: "אנו חשים בושה ותחושה קשה. הידידות בין ישראל לגרמניה היא חלק מהלב של חברת "בילד". עם זאת ברור שלא יכולים להיות יחסים נורמאליים לאחר השואה" אמר דיקמן. " הימצאות השרטוטים הזכירה תקופה רעה ואושוויץ יזכיר לנו את האשמה ואת האחריות" הוסיף מנכ"ל "בילד".

השרטוטים של אושוויץ שקיבל ראש הממשלה, 29 במספר, נמצאו ב-2008 בדירה נטושה בברלין. רובם הוכנו בסתיו 1941. ייחודם של השרטוטים הוא בתיארוך המוקדם יחסית של חלקם לעומת שרטוטי אושוויץ שהיו ידועים עד כה. השרטוטים כוללים את אחת מתוכניות המחנה מאוקטובר 1941 הנושאת הערת שוליים ואף חתימה של הימלר, ראש האס אס והגסטאפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully