וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכרמיאל מאיימים: "לא נפתח את שנת הלימודים"

נעמה טלמור

27.8.2009 / 10:44

ועד ההורים בעיר הודיע כי ישבית את הלימודים, במחאה על החלטת משרד החינוך לשנות את סדרי הסעות התלמידים בעיר. ראש העיר: "לא ארפה עד שמשרד החינוך יחזור בו"

ועד ההורים העירוני של כרמיאל הודיע היום (חמישי) לראש העירייה, עדי אלדר, כי יש בכוונתו להשבית את פתיחת שנת הלימודים, בכל בתי הספר במחאה על החלטת משרד החינוך לשנות את סדרי הסעות התלמידים בעיר. לדבריהם הדבר מביא לסיכון מיידי של עשרות תלמידים בדרכם אל בית הספר וממנו. שנת הלימודים בגנים תפתח כרגיל.

"משרד החינוך החליט השנה להכביד את ידו על הנושא ולהחמיר האכיפה על המרחק מבית הספר", אומרים ההורים, “שיטת התגמול להסעות מתבצעת פר תלמיד ובהתאם לנתונים הנמצאים בידנו, תוצאת שינוי השיטה מצביעה על כך שלפחות מחצית מהתלמידים שהיו זכאים עד כה, לא יהיו זכאים להסעה או להחזר הוצאות נסיעה”.

בכרמיאל קיימים כיום כ- 60 גני ילדים, 11 בתי ספר יסודיים ו- 4 בתי ספר תיכוניים. בעירייה כבר מדברים על הנושא התקציבי וטוענים כי מבחינתם משמעות הנושא כולו הינו מעמסה של 1.2 מליון ¤ מתקציב העירייה.

"מה קרה פתאום אחרי שנים רבות של הסדרי הסעות קבועים באישור משרד החינוך?" שאל אלדר. "זו שאלה שאינה ברורה לי לחלוטין ולא ארפה עד שהמשרד יחזור בו מכוונתו זו. הלימודים אמורים להתחדש בעוד מספר ימים, העירייה חייבת להיערך להסדרי הנסיעה ומבינה את מצוקת ההורים, הנובעת מדאגה אמיתית לילדיהם”.

בתוך כך השלטון המקומי הודיע אתמול כי ישנו מחסור של מאות מאבטחים לבתי הספר בכל רחבי הארץ. לדבריהם השלטון המקומי פנה לשר לביטחון פנים בבקשה שיפתור את המצוקה טרם פתיחת שנת הלימודים. ארגוני המורים כבר הודיעו כי לא יוכלו לפתוח את שנת הלימודים ללא מאבטחים בבתי הספר. בשלב זה מדובר בכ-500 בתי ספר שטרם אויש להם מאבטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully