וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים פינו מאחז לא חוקי להתנחלות

יהושע בריינר

27.8.2009 / 9:08

לאחר מו"מ מתמשך בין ראשי יש"ע למערכת הביטחון, פינו הלילה תושבי המאחז הלא חוקי "בני אדם" את הקרוואנים שבמקום והעבירו אותם להתנחלות כוכב יעקב

תושבי המאחז הבלתי חוקי "בני אדם" שליד ירושלים פינו במהלך הלילה (חמישי) בעצמם שלושה קרוואנים שהוצבו במקום. הקרוואנים הועברו להתנחלות הסמוכה כוכב יעקב, הפינוי נעשה בהתאם להסכם בין ראשי המתנחלים לראשי מערכת הביטחון, אלוף פיקוד מרכז, גדי שמני ותת אלוף יואב "פולי" מרדכי, ראש המנהל האזרחי.

ההסכם בין ראשי יש"ע למערכת הביטחון גרר ביקורת קשה מצד גורמי ימין שהאשימו את ראשי יש"ע בהתקפלות. בשבועות האחרונים אף נערכו הפגנות סוערות מול בית של אחד מבכירי מועצת יש"ע זאב חבר (זמביש). ההפגנות, שאורגנו על ידי נוער הגבעות, הגיעו אף לעימותים מילוליים בין זמביש למפגינים.

בתגובה לפינוי המוסכם הלילה במאחז בני אדם, הקימו הבוקר קבוצת צעירים מאחז סמוך להתנחלות כוכב השחר. המאחז, הנקרא בשם "בעל חצור מזרח", נבנה לדברי הצעירים כ"תשובה לפינוי 'בני אדם' הלילה". שעד כה הוקם במקום מבנה עץ אחד. לדברי המתנחלים בכוונתם להרחיב את המקום בימים הקרובים.

גם בשלום עכשיו לא אהבו בלשון המעטה את הפינוי בהסכמה שנערך הלילה. וטענו שמדובר בהונאה. מזכ"ל הארגון יריב אופנהיימר אמר היום כי "פינוי הקרוונים מבני אדם הוא מהלך קוסמטי בלבד. המתנחלים לא מוותרים על אף קרוואן ומנצלים את הסכם הפשרה כדי להרחיב את כוכב יעקב".

בתוך כך, בשלום עכשיו הגישו הבוקר עתירה לבג"ץ בדרישה להפסיק את העבודות לבניית 15 מבני קבע התנחלות קריית נטפים שבשומרון. לטענת אנשי התנועה, מדובר על מבנים הנבנים ללא אישור המוקמים בחלקם על קרקע פלסטינית פרטית. בשלום עכשיו דורשים להוציא באופן מיידי צו להפסקת העבודות במקום, בטרם יאוכלסו על ידי המתנחלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully