וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועלים: צניחה של 33% ברווחי הבנק ברבעון

עומר רבין

27.8.2009 / 8:23

הבנק בשליטת שרי אריסון רשם נטו של 382 מיליון ש"ח - 33% פחות מאשר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח משקף תשואה של 8.3% על ההון - פחות מתחזיות האנליסטים

בנק הפועלים, הבנק הגדול בישראל, רשם רווח נקי של 382 מיליון שקלים במהלך הרבעון השני של השנה - כך עולה מדו"חות הבנק שהועברו היום לבורסה. מדובר בירידה חדה של 33% בהיקפי הרווח של הבנק לעומת נטו של 594 מיליון שרשם "הפועלים" בתקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, מדובר בסכום גבוה משמעותית מזה שרשם הבנק ברבעון הראשון של השנה, בשיאו של המשבר הכלכלי - אז הסתכם הרווח הנקי ב-42 מיליון שקלים בלבד.

התשואה על ההון ברבעון הנוכחי הסתכמה ב-8.3% - נמוך במעט מתחזיות האנליסטים אשר צפו לבנק תשואה של מעל 9%. ההון העצמי של הבנק, שבשליטת אשת העסקים שרי אריסון, הסתכם בסוף חודש יוני ב-19.733 מיליארד ש"ח.

על אף רבעון קשה במערכת הפיננסית וכן מערכת היחסים המורכבת בין דירקטוריון הבנק לנגיד בנק ישראל הפרופ' סטנלי פישר - הצליח בנק הפועלים לגייס במהלך החודשים אפריל-יוני אליהם מתייחס הדו"ח 3.4 מיליארד שקלים בשטרי הון וכתבי התחייבות - אשר מאפשרים לו להתגאות היום ביחס הלימות הון גבוה יחסית של 12.83%.

עיקר הרווח נובע גם הפעם מטבע הדברים מפעולות בנקאיות רגילות: הרווח בסעיף זה הסתכם ברבעון ב-380 מיליון שקלים - ירידה של 30% ביחס לרבעון המקביל בשנת 2008. בתחום הרווח מפעולות מימון (לפני הפרשת לחובות מסופקים) דווקא רשם הבנק שיפור כשהכניס לקופתו תחת סעיף זה כ-1.955 מיליארד שקלים לעומת 1.943 מיליארד בשנה שעברה. בסך הכל הרוויח הבנק במחצית הראשונה של השנה סכום מרשים של 2.927 מיליארד שקלים מפעולות מימון.

המסחר במניית הפועלים ייפתח הבוקר על רקע פרסום הדו"חות וצפוי לרכז עניין רב בבורסה של ת"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully