וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפקיד חדש למג"ב - מסיקת זיתים

יהושע בריינר

27.8.2009 / 7:30

תושבי קריית ארבע שהגיעו למערת המכפלה הופתעו לגלות שעצי הזית הסמוכים למערה נמסקו. צה"ל: "המסיק - על מנת למנוע חיכוך מיותר"

בין העמידה למחסומים להתמודדות עם התפרעויות, מצאו במערכת הביטחון לשוטרי מג"ב בחברון תפקיד חדש, מוסקי זיתים. השבוע הגיעו תושבי היישוב היהודי בחברון לשטח מערת המכפלה וגילו לתדהמתם כי עצי הזית בגן הנמצא למרגלות מתחם המערה ריקים מזיתים, ובחלקם אף נכרתו הענפים. המתנחלים, המטפחים את הגן מזה שנים רבות, חשדו בתחילה כי מדובר בפעולה של פלסטינים, אולם בירור מהיר העלה כי שוטרי מג"ב הונחו על ידי מפקד החטיבה בחברון להוריד את הזיתים שעל העצים, וזאת על מנת למנוע עימותים עם הפלסטינים, הטוענים לבעלות על העצים. אלא שהמתנחלים תהו למה היה צורך להוריד את ענפי העצים, שכן עונת המסיק נפתחת רק בעוד שלושה חודשים.

"הגענו בבוקר לתפילת שחרית במערה וראינו שענפי העצים שבורים והושחתו בברוטליות", אמר ישראל ברמסון תושב קריית ארבע וחבר המועצה ביישוב, "ביררנו ונאמר לנו שזו הוראה של המח"ט על מנת למנוע חיכוכים, אבל איזה ערבי יבוא לקטוף עכשיו זיתים? עונת המסיק מתחילה רק בחשוון ומי ירצה לקטוף זיתים בוסריים". לדברי ברמסון, מדובר בהשחתה מכוונת. "מערת המכפלה הוא המקום השני בחשיבותו לעם היהודי, וכמו שלא יעלה על הדעת שחיילים ישחיתו עצים בהר הבית, כך לא ייתכן שיכרתו ענפים במערת המכפלה. כאב לנו הלב לראות את העצים שבורים. שאחר כך הצבא לא יתפלא למה מתנחלים משחיתים רכוש של ערבים אם זה מה שהצבא עושה בעצמו, וכלל לא חשוב למי שייכים העצים. לצערנו, התרגלנו לכך שלאלוף פיקוד מרכז גדי שמני אין בעיה לפגוע בכל מה שחשוב ליהודים".

לדברי גורם ביטחוני, מדובר מכיוון שלא ברור למי שייכים העצים, הוחלט בצה"ל למסוק את כל הזיתים בעצמם, כשאת המלאכה "הביטחונית" יבצעו חיילי מג"ב. מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "מזה מספר שנים מבצעים חיילי מג"ב את המסיק במספר עצים שנמצאים סביב מערת המכפלה, זאת על מנת למנוע חיכוך מיותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully