וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100 דירות ב-100 מיליון דולר

מאת רנית נחום-הלוי

26.8.2009 / 22:44

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בתל אביב אישרה את התוכנית העיצובית לפרויקט מתחם דן. מדובר בשטח של כשמונה דונמים בין הרחובות ארלוזורוב, וילנה ובן יהודה

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בתל אביב אישרה את התוכנית העיצובית לפרויקט מתחם דן, מה שיאפשר בקרוב הוצאת היתרי חפירה ובהמשך הגשת בקשות להיתרי בנייה. מדובר בשטח של כשמונה דונמים בין הרחובות ארלוזורוב, וילנה ובן יהודה. במתחם ייבנה בניין שיתנשא לגובה של 29 קומות ויכלול 100 דירות בכ-18,840 מ"ר בנוי מעל הקרקע. כמו כן יוקם חניון תת-קרקעי, שיכלול 160 מקומות חנייה.

המגרש נמצא בבעלות אמד שנוסדה בתחילת שנות ה-60 כחברת הנכסים של קאופרטיב דן ומחזיקה בנכסי נדל"ן בגוש דן המוערכים במיליוני שקלים. המתחם שימש מוסך וחניון לדן במשך עשרות שנים עד שנות ה-90. את פרויקט הבנייה יזמה החברה, בניהולו של ח"כ לשעבר אהוד רצאבי ובאמצעות המשרד משה צור אדריכלים ובוני ערים.

הפרויקט ממוקם במרחק של כ-400 מטר מחוף הים, והחל בקומה החמישית ניתן יהיה לראות את קו הים - דבר שיעלה את ערך הדירות באופן ניכר. בפרויקט ייבנו דירות בשטח של כ-200 מ"ר שעשויות להימכר לפי כ-15 אלף דולר למ"ר בקומות הגבוהות וכ-7000 דולר למ"ר בקומות הנמוכות. שווי הדירות הכולל במגדל צפוי להגיע ליותר מ-100 מיליון דולר.

מנכ"ל אמד רצאבי אמר: "בטווח הזמן הקרוב יחלו עבודות החפירה בשטח ובחודשים הקרובים יוגשו בקשות להיתרי בנייה. אין לנו כוונה להכניס קבוצות רכישה או יזמים נוספים. החברה היא היוזמת, המפתחת והבונה".

במסגרת התב"ע ייבנה במקום מבנה מגורים נוסף בגובה של שלוש קומות על עמודים לאורך רחוב ארלוזורוב, שיתמזג ברקמה האורבנית. אדריכל התוכנית, משה צור, עיצב את המגדל תוך עידון הנפח ויצירת פרופורציות באמצעות חלוקתו לשניים באותו גובה וחיבורם באמצעות אטריום זכוכית שקוף, גשרים ומעליות שקופות שיעברו באמצע. המגדל ייחופה בזכוכית. לדברי צור, על אף שמדובר במגדל מגורים גבוה, התכסית בשטח קטנה, כאשר ארבעה דונמים מהקרקע יוקצו לצורכי הציבור כשטח ירוק.

החברה התחייבה לדאוג לשיפוץ הרחובות הסמוכים וילנה, פרנקפורט ופראג, או לחלופין להזרים 2 מיליון שקל לקרן שתוקם למטרת השיפוץ. אמד גם התחייבה לדאוג לפליטות הגזים מהחניון התת-קרקעי שייבנה במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully