וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בגרמניה: יש התקדמות מצד אבו מאזן

פנחס וולף, שליח וואלה! לברלין

26.8.2009 / 20:35

ראש הממשלה בירך על הדיווחים כי יושב ראש הרשות הפלסטינית ייפגש עמו. לדבריו, "יש להיכנס למשא ומתן ללא תנאים מוקדמים, שכן התניות לא יועילו לנו"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: רן צימט)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, המבקר בגרמניה, הגיב הערב (רביעי) לדיווחים כי ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן מעוניין להיפגש עמו, ואמר כי "מדובר בהתקדמות". לדבריו, "אם זה נכון, מדובר בדבר החיובי הראשון מהצד הפלסטיני". נתניהו הוסיף כי "מזמן חשבנו שיש מקום להיפגש ללא תנאים מוקדמים, משום שהתניות לא יועילו לנו". לטענתו, כל הנושאים יעלו במשא ומתן עתידי.

מחר צפוי נתניהו להיפגש עם קאנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל. בראיון טלוויזיוני קראה מרקל ליישום פתרון שתי המדינות. "זהו הזמן הנכון. הבה נעשה כל שביכולתינו לנצל אותו", אמרה.

סוכנות הידיעות "אסושיאייטד פרס" דיווחה היום כי אבו מאזן מוכן להיפגש עם ראש הממשלה בשולי העצרת הכללית של האו"ם בחודש הבא. כך דווח . עד כה, אבו מאזן סירב בנחרצות לפתוח בשיחות שלום עד שנתניהו יעצור את הבנייה בהתנחלויות.

חבר צוות המשא ומתן הפלסטיני, ד"ר סאיב עריקאת, אמר היום בכנס "העיר" לחינוך בחולון כי "אנו הולכים לפתרון של שתי מדינות, וכל השאר עומד למשא ומתן". בשיחת וידאו מרמאללה אמר עריקאת כי "הישראלים רוצים את התוצאה לפני תחילת המשא ומתן. ראש הממשלה נתניהו מנסה להכתיב במרבית התבטאויותיו את התנאים לשלום ואח"כ מבקש להתחיל משא ומתן ללא תנאים. כל הסוגיות הן בנות פיתרון צריך רק לחדש את השיחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully