וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לבג"ץ: לבטל את "חוק המטפלות"

גלעד גרוסמן

26.8.2009 / 18:54

לטענת שדולת הנשים בכנסת, מדובר בחוק "עוקף בג"ץ" שפוגע בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו וחוק יסוד חופש העיסוק. "הורים לא יכולים לצאת לעבודה אם אין מי שמשגיח על ילדיהם"

שדולת הנשים בישראל עתרה היום (רביעי) לבג"ץ בבקשה לבטל את "חוק המטפלות", בטענה שמדובר בחוק "עוקף בג"ץ" שפוגע בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו וחוק יסוד חופש העיסוק.

באפריל אשתקד קבע בית המשפט המחוזי בתל אביב כי הוצאות טיפול בילדים יוכרו לצורכי מס. בית המשפט העליון דחה את הערעור שהגישה המדינה כנגד ההחלטה. בחודש שעבר אישרה הכנסת את "חוק מטפלות" שיזם האוצר, וקבע שההכרה בהוצאות מטפלת תבוטל, ובמקומה תינתן נקודת זיכוי נוספת, בשווי 196 שקל, על כל ילד עד גיל 5, החל משנת המס 2012.

בעתירה שהוגשה היום נטען כי "ביטול ההכרה בהוצאות ההשגחה על ילדים כהוצאה מוכרת לניכוי, יוצרת מצב לפיו הורים הנאלצים לשלם עבור הטיפול וההשגחה בילדיהם על מנת שיוכלו לצאת לעבודה, משלמים מס ביתר, לעומת שאר הנישומים, אשר אינם מוציאים הוצאה שכזו". מכאן, שהחוק מפלה "אוכלוסיה שלמה על רקע מצב משפחתי והורות".

עוד נטען שמדובר בהפליה אסורה על רקע מין, שכן נשים הן הנפגעות העיקריות מביטול ההכרה בהוצאות ילדים. בנוסף, בשדולה טוענים שהכנסת הצביעה עבור החוק החדש על סמך "מידע מוטעה ומטעה".

"הורים לא יכולים לצאת לעבודה אם אין מי שמשגיח על ילדיהם", אמרו עורכות הדין סיגל רונן-כץ ועידית מילמן, היועצות המשפטיות של שדולת הנשים. "חוק אשר מבטל את ההכרה בהוצאות ההשגחה כהוצאות מוכרות לצרכי מס הוא חוק אשר פוגע בעקרון השוויון, בעקרון חופש העיסוק, בזכות הקניין ומפלה את ציבור ההורים ופוגע באופן ישיר בפרנסתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully