וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירוק בעיניים - המנצח לוקח הכול

אלון שן

26.8.2009 / 16:11

העפלתה של מכבי חיפה לליגת האלופות אינה אירוע ספורטיבי בלבד. מדובר גם בכסף, הרבה כסף. אז עתה יכולה ההקבוצה להניח לרגע את הכדור ולספור את השטרות

לאחר שנרגענו מעט מהניצחון הירוק אמש, עתה ניתן להביט איך מתרגמים ניצחון שכזה למספרים, או במילים אחרות, כמה ירוקים שווה הניצחון הירוק.

העלייה לשלב הבתים לבדה, מעניקה לקופה של חיפה לא פחות מ-7.1 מיליון יורו מאופ"א. הוסיפו לכך הכנסות מזכויות שידור ושלטי פרסומת ו-800 אלף יורו על הניצחון עצמו והרי לכם סכום המוערך בכ-10 מיליון יורו שיוצרים תזרים מזומנים חלומי למדי למועדון הצפוני.

כל שלב במוקדמות אותו עוברת מכבי חיפה מוסיף לקופתה 90 אלף יורו נוספים, כך ששני הניצחונות הקודמים של הקבוצה וזה המרשים אמש על זלצבורג מוסיפים למאזן סכום של 270 אלף יורו. כעת, משהגיעה הקבוצה גם לשלב הבתים היוקרתי – מתחיל הכסף האמיתי לזרום: על כל משחק אותו תנצח מעתה הקבוצה יזכה את המועדון ב-140 אלף יורו, על תיקו ייהנו שם מ-70 אלף.

לשם השוואה, ההתאחדות לכדורגל מעניקה לכל קבוצה 4.5 מיליון שקל עבור הזכויות לשידורי הטלוויזיה, הטוטו וגביע הטוטו. האלופה זוכה למענק חד פעמי של 2.4 מיליון שקלים ויתר רביעיית הצמרת נהנית ממענקים בסך 1.2-2 מיליון שקלים בהתאמה.

ויש גם את מכירות הכרטיסים. כזכור, ב-2002 העפילה מכבי חיפה לליגת האלופות בפעם הראשונה, אולם המשחקים נערכו בקפריסין בשל המצב הביטחוני ששרר במדינה באותה העת. הפעם, תארח הקבוצה את יריבותיה באצטדיון רמת גן וניתן לשער כי מכירות הכרטיסים יהיו בשיאן.

אז בניגוד למשפט הידוע, עכשיו כבר ברור שזה לא רק ספורט - זה גם כסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully