וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל: "נתניהו צריך להיות מוכן לפשרות"

פנחס וולף, שליח וואלה! לברלין

26.8.2009 / 19:15

קאנצלרית גרמניה אמרה, בראיון לתקשורת המקומית לקראת פגישתה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי "אסור לתת לחלון ההזדמנויות שנוצר להיסגר"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה הערב (רביעי) בראיון לטלוויזיה הגרמנית לקראת פגישתה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כי על ראש הממשלה נתניהו צריך להיות מוכן לפשרות. לדבריה, אסור לתת לחלון ההזדמנויות שנוצר להיסגר. היא שבה וקראה ליישום פתרון שתי המדינות. "זהו הזמן הנכון. הבה נעשה כל שביכולתינו לנצל אותו"

מוקדם יותר נפגש ראש הממשלה נתניהו בלונדון עם השליח האמריקאי למזה"ת ג'ורג' מיטשל. נתניהו אמר בתום הפגישה כי יש לחדש את המשא ומתן המדיני בין ישראל לרשות הפלסטינית במטרה להגיע לגיבוש הסדר שלום כולל. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי בפגישה הושגה התקדמות בנושא המדיני. נתניהו ומיטשל הסכימו שעל הפלסטינים וישראל לנקוט בצעדים מעשיים לקידום תהליך השלום. בשבוע הבא ייצאו אנשי ראש הממשלה לארצות הברית במטרה להמשיך את השיחות עם מיטשל.

בתוך כך רמזו היום גורמים פלסטינים בכירים כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מוכן להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בשולי העצרת הכללית של האו"ם בחודש הבא. כך דווח בסוכנות הידיעות "אסושיאייטד פרס".

ההכרזה על הכוונה להיפגש התפרסמה בעוד נתניהו נמצא בביקור בלונדון, במהלכו שוחח עם ראש הממשלה גורדון בראון ועם השליח האמריקאי למזה"ת ג'ורג' מיטשל. לפני הפגישה אמר נתניהו כי חלה התקדמות בהפגת המתיחות הפומבית עם ארצות הברית בסוגיית ההתנחלויות. נתניהו אמר כי "המטרה המשותפת של הצדדים היא שלום אזורי, יש התקדמות ואני מקווה שבקרוב נוכל להתחיל את השיחות הסדירות עם הפלסטינים".

עד כה, אבו מאזן סירב בנחרצות לפתוח בשיחות שלום עד שנתניהו יעצור את הבנייה בהתנחלויות. היום כאמור מסרו הגורמים הפלסטינים כי אבו מאזן ככל הנראה ייפגש עם נתניהו בשולי העצרת בספטמבר בניו יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully