וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "מי שמפלה אתיופים צריך להיענש"

נעמה טלמור

26.8.2009 / 15:08

יו"ר האופוזיציה אמרה את הדברים בכנס בנושא חינוך בחולון. לדבריה, "רק אם נחשוב על החינוך כחלק ממערך הביטחון של ישראל, נוכל להיאבק על קיומה של החברה"

יושבת ראש האופוזיציה ציפי לבני, הגיבה היום (רביעי) לסוגיית אי קבלת האתיופים לבתי ספר בפתח תקוה ואמרה כי "שום שיקולים כאלה ואחרים לא יכולים להחליף שוויון חינוכי". לדבריה, "מי שיסגור את הדלת צריך לשאת בעונש, אחרת נמצא בחדלות פירעון ערכית של מדינת ישראל". לבני אמרה את הדברים בנאום שנשאה בפתיחת כנס "העיר" לחינוך חולון 2009.

עוד הוסיפה לבני כי "החינוך הוא חלק ממערך הביטחון של ישראל. רק אם נחשוב ככה נוכל להיאבק על קיומה של החברה הישראלית גם מבחינה ערכית. אחרת נאבד את עצמנו לדעת ונפסיד במאבק לשמירה על ביטחון אישי ומיגור האלימות הגואה שאנו עדים לה".

לבני סיכמה את דבריה ואמרה כי, "קיימים מקומות בארץ בהם מלמדים חומרים שכמעט אין להם קשר למה שקורה במדינה. אחר כך אנו עדים לעוד ועוד קבוצות שמחליטות לבדל את עצמן מיתר אוכלוסייה. זה לא אומר שאין מקום לכל קבוצה לבטא את עצמה, אבל ישנה חובה לשמור ואפילו לבצע כפייה חיובית של לימודי הליבה על כל מערכת החינוך. כאן אין את הזכות לבחור. אך לצערי במקרה זה גברה הפוליטיקה על הערך החינוכי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully