וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות דג נושך: דגי פירנאה בקרית אתא

קובי מנדל

26.8.2009 / 14:18

תושב קרית אתא החליט לחלוק את ביתו עם דגים טורפים. הוא נעצר לאחר שהפך את דירתו לבית גידול לדגי פירנאה. "מדובר בסכנה אמיתית וממשית לבני אדם ולדגים המקומיים"

בית גידול לדגי פירנאה התגלה הלילה (רביעי) על ידי פקחים של משרד החקלאות. מסתבר כי תושב קרית אתא הפך דירת מגורים שברשותו לבית גידול לדגים המסוכנים. התושב בשנות ה-20 לחייו נעצר. לטענת אנשי משרד החקלאות הוא הודה במעשה, וכן בסחר בדגים אלה. התפיסה התאפשרה הודות למידע מודיעיני שהגיע למשרד.

בבית הגידול נמצאו אקווריומים ובהם מספר דגי פירנאה בני כשנה, באורך של כ- 8-6 ס"מ. במהלך חקירתו של בעל הדירה החשוד בגידולם, הועלו שמותיהם של חשודים נוספים העוסקים בגידול דגי פירנאה, ואלו ייבדקו בימים הקרובים. הדגים הוחרמו והועברו לבדיקות מעבדה ומתקני הגידול נתפסו לשם המשך החקירה.

חיים אנג'וני, מנהל אגף הדיג במשרד החקלאות מסר לוואלה! חדשות כי "תופעת אחזקת דגי פירנאה בישראל הינה עבירה על החוק. הדגים מתרבים במהירות ועלולים להסב נזקים חמורים לאדם ולדגה בישראל. מדובר בסכנה אמיתית וממשית לבני אדם ולאוכלוסיית הדגה המקומית".

החזקת דגי פירנאה, יבוא, שיווק ומכירה שלהם אסורים על פי החוק. מדובר בדגים מסוכנים מאוד המתרבים במהירות, אשר ביכולתם לפגוע בבני אדם פגיעות חמורות בנקל. לא זו בלבד, ביכולתם לפגוע פגיעה הרסנית בדגה הנמצאת במקווי המים של ישראל.

דגי הפירנאה גדלים לרוב במרכז אמריקה בנהרות האמזונס. הדגים ניזונים מציפורים, תולעים ודגים אחרים, הם מגיעים לאורך של כ- 30 ס"מ וידועים כטורפים אכזריים במיוחד. נשיכה של דג פירנאה אחד עלולה להסב נזק רב, לאחר נשיכת הטרף, הדם הזורם מן הקורבן ממריץ את הפיראניות ומושך פרטים נוספים לאזור. פגיעה של להקת פירנאות עלולה לגרום למותו של אדם. החזקתו בישראל אסורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully