וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטי האם המרעיבה: "אין ראיות נגדה"

גלעד גרוסמן

26.8.2009 / 17:05

הבוקר קבע השופט כי ישנה תשתית ראייתית לכאורה להרשיע את "האם המעריבה" באשמה של התעללות בבנה. עורכי דינה: "למרשתנו הסבר משכנע לכל ראייה מפלילה לכאורה"

יש או אין ראיות? פרקליטיה של האם המרעיבה, עורכי הדין דוד הלוי וראובן בר חיים הגיבו היום (רביעי) להחלטת בית המשפט מוקדם יותר היום לפיה יש ראיות להרשעת האם המרעיבה. הפרקליטים חזרו והדגישו כי האם טוענת לחפותה וכי חומר הראיות מתיישב היטב עם טענה זו. "החלטת בית המשפט מתייחסת לבחינה לכאורה בלבד של חומר הראיות שהוגש מצד התביעה בלבד. כפי שהדגשנו, יש למרשתנו הסבר משכנע לגבי כל ראייה מפלילה לכאורה ואלו יימסרו בזמן המשפט".

בנוגע לשאר הילדים, אמרו הפרקליטים כי "לא הוגש כתב אישום המתייחס לפגיעה כלשהיא בהם ואין כל רמז לפגיעה כלשהיא כזו. כל הטענות הללו מבוססות על השערות משוללות כל יסוד ואחיזה במציאות".

מוקדם יותר היום קבע שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, משה רביד, שישנה תשתית ראייתית לכאורה להרשעתה של "האם המרעיבה", הנאשמת בהתעללות בבנה ח' בן ה-3.5. יצוין שאין בדברי השופט קביעה לגבי הרשעתה העתידית, אלא מדובר בהליך שנועד לאפשר את מעצרו של נאשם.

השופט קבע שהתמונות של ח' שהוצגו בפניו "כשהוא כחוש, גופו עור ועצמות בולטות והוא סובל מתת-תזונה קשה ביותר" ותמונות מאוחרות יותר שצולמו לאחר שהורחק מהאם וחל שיפור ניכר במצבו "מעידות כאלף עדים על מצבו הפיסי הקשה בו היה נתון ח'" כשהיה בחזקת אימו וכן על "השיפור העצום שחל במצבו הפיסי לאחר מכן, בחלוף כשבועיים בלבד", לאחר שהוצא מחזקתה.

"חשש לפגיעה בילדים האחרים"

השופט הוסיף כי "הרופאים, כמו גם אחיות בתי החולים, תיארו מעשים שהדעת אינה סובלת - א?ם המונעת מבנה הקט במכוון ובשיטתיות אוכל, גורמת להרעבתו עד כדי תת-תזונה וסכנה ממשית לחייו". השופט רביד קבע עוד כי בשל חוסר שיתוף פעולה מצד האם ובני המשפחה האחרים עם רשויות החוק, קיים חשש שהיא עלולה לפגוע גם בילדיה האחרים. "קיים חשש למסוכנות רחבה יותר שאינה מצומצמת רק לח'. בהעדר שיתוף פעולה של המשיבה בקיום החלטות בית המשפט, עלול הדבר לחזק המסקנה האפשרית, כי המשיבה מסוכנת גם לשאר ילדיה", כתב בהחלטתו.

בדיון שנערך ביום ראשון חשפה הפרקליטות כי האם חשודה כי התעללה בשני ילדים נוספים. לדברי הפרקליטה במשפט, עורכת הדין מעיין רמון, מרשומות של בית החולים הדסה עולה, כי אח נוסף, כבן שנתיים וחצי, הופנה כמה פעמים לרופא במשך ארבעה חודשים כשהוא סובל מחום. הוא הופנה לבית החולים ושם לא גילו תסמינים למחלה כלשהי. "גם באשפוזים של ש' קרו דברים תמוהים ועירויים מתפרקים בתדירות גבוהה", אמרה רימון. כמו כן הוסיפה רימון, כי באחת האחיות בוצע ניתוח להסרת תוספתן, שהתברר אחר כך כבלתי הכרחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully