וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראכרט: יציבות בהכנסות, צניחה ברווחים

שרון שפורר

26.8.2009 / 13:35

החברה סיימה את הרבעון השני של 2009 עם רווח נקי של 38 מיליון שקלים - נציחה לעומת רווח של 58 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד

חברת ישראכרט סיימה את הרבעון השני של 2009 עם רווח נקי של 38 מיליון שקל - צניחה לעומת רווח של 58 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הסיבה לצניחה נעוצה בעיקר בעובדה שברבעון המקביל אשתקד כלל הרווח הכנסות חד פעמיות ממכירת מניות מאסטרקארד. הנתונים מתייחסים לחברה עצמה לא כולל חברות התשלובת - אמריקן אקפסרס ויורופיי.

הכנסות החברה הסתכמו ברבעון החולף ב-312 מיליון שקל מול 329 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה שנבעה מאותה סיבה של הכנסות אחרות בשנה שעברה ממכירת מניוות מאסטרקארד.

מפילוח ההכנסות של החברה עולה כי ההכנסות מעסקות בכרטיסי אשראי שמרו על יציבות עם גידול קל של 4 מיליון שקל ל-287 מיליון שקל ברבעון. הרווח מפעולות מימון נותר בגובה של 15 מיליון שקל.

הגורם לקיפאון בהכנסות - הרעה במצב הצרכנים בעקבות המשבר

הגורם לקיפאון בהכנסות הוא ההרעה במצב הצרכנים הישראלים בעקבות המשבר. הרעה זו נתנה אותותיה בישראכרט כמו בחברות המתחרות לה בשני אופנים עיקריים: גידול חד ספרתי בלבד במחזור העסקות בכרטיסי אשראי, בניגוד לגידול דו ספרתי בענף בשנים עברו; וכן זינוק בסעיף ההפרשה לחובות מסופקים - חובות שהחברה מטילה ספק ביכולתה לגבות אותם.

מחזור העסקות בישראכרט גדל בכ-1% בלבד לעומתה הרבעון המקביל אשתקד ל-17.4 מיליארד שקל. מספר כרטיסי האשראי בחברה בסוף הרבעון עמד על 2.65 מיליון כרטיסים - מתוכם 2.2 מיליון כרטיסים פעילים - כרטיסים בהם בוצעה לפחות עסקה אחת ברבעון.

החברה ביצעה הפרשה של 9 מיליון שקל בסעיף ההפרשה לחובות מסופקים ברבעון השני - זינוק של יותר מפי 4 לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

הוצאות ישראכרט גדלו ברבעון בכ-3% ל-258 מיליון שקל, בעיקר הודות לגידול בהוצאות ההנהלה והכלליות ולמרות קיטון בהוצאות המכירה והשיווק ובתשלומים לבנקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully