וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת שליט: מפקד חמאס הגיע לקהיר

אופק עיני

26.8.2009 / 13:01

לפי סוכנות הידיעות 'מען', חלה התקדמות משמעותית בעסקה וכי היא בשלב של סיכומים אחרונים. היום הגיעה למצרים משלחת חמאס הכוללת את מפקד הזרוע הצבאית בארגון

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" מדווחת כי יש תזוזה משמעותית במגעים לשחרור החייל החטוף גלעד שליט וכי העסקה לקראת סיכומים אחרונים. הבוקר דווח אתר פלסטיני כי ראש הביון הגרמני מתווך בעסקה לשחרור שליט. גורם המקורב למו"מ, מסר שהעסקה קרובה לסיום בעקבות התערבות המתווך החדש, בשיתוף התיווך המצרי. לדבריו, נראה כי הצדדים המעורבים החליטו באופן משותף לא להודיע לכלי התקשורת על התיווך הגרמני ועל ההתקדמות.

משלחת של בכירי חמאס בראשות ד"ר מחמוד א-זהאר ומפקד הזרוע הצבאית אחמד ג'עברי עזבה היום (רביעי) את רצועת עזה דרך מעבר רפיח לכיוון קהיר, על מנת לקיים פגישות שהוגדרו 'מכריעות' עם אנשי הביטחון המצרי. בפעם האחרונה שבה משלחת דומה לקחה חלק במגעים לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט, היתה במרץ, בסוף כהונת אולמרט.

מקור ביטחוני מצרי סיפר כי המשלחת, שכוללת שלושה בכירים נוספים מלבד א-זהאר, הגיעה אל מעבר רפיח בסביבות השעה 12 בצהריים ועברה את הגבול תחת אבטחה כבדה. את המשלחת קיבלו בכירי מנגנוני הביטחון המצרים שליוו אותם לקהיר תחת שמירה. מקורות מצריים ציינו כי ישנה אפשרות שהמשלחת תעשה דרכה לדמשק לאחר הפגישות בקהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully