וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבדים נגד צה"ל? נתבע על הוצאת דיבה

גלעד גרוסמן

26.8.2009 / 12:17

עורך דין ישראלי הגיש לבימ"ש בניו יורק תביעת דיבה נגד העיתון "אפונדבלט", שפרסם את הכתבה על קצירת איברים של פלסטינים בידי חיילי צה"ל. "פרסום מסית וגזעני"

הסערה סביב הכתבה בעיתון השוודי על קצירת איברים של פלסטינים בידי חיילי צה"ל מגיעה לבית המשפט. עו"ד הישראלי גיא אופיר הגיש אמש (שלישי) לבית משפט בניו יורק תביעת דיבה על סך 7.5 מיליון דולר נגד העיתון אפטון בלאדט.

בתביעה טוען עו"ד אופיר, שהכתבה מלפני כשבועיים מהווה "פרסום אסור ופוגעני על פי דיני לשון הרע בניו יורק ועל פי כללי המשפט הבינלאומי, האוסרים הסתה לגזענות ולמלחמה". לדבריו, מדובר ב"עלילת דם אנטישמית וגזענית, שמהווה הסתה לגזענות ולביצוע מעשי מלחמה נגד יהודים, ישראלים וחיילי צה"ל". הוא משווה בתביעה את הכתבה לעלילות הדם מימי הביניים, שבהן תוארו יהודים כמי שאוכלים דמם של גויים.

התביעה הוגשה בניו יורק, מכיוון שהעיתון מופץ בעיר על ידי הכנסייה השוודית, וכן מכיוון שהכתב הזכיר בה את הרבנים מניו ג'רזי שנעצרו בחשד שסחרו בכליות אנושיות במחיר של 160 אלף דולר לכליה.

עו"ד אופיר קורא לממשלת ישראל ומשרד החוץ להצטרף לתביעה, והוסיף ש"ישראלים רבים אשר היו בסוד העניין ביקשו לצרף את שמם כתובעים, וכעת נבחנת הצטרפות תובעים נוספים מישראל ומניו יורק". הוא מבטיח שבמקרה שיזכה בתביעה יתרום את הכסף לנפגעי עבירות שנאה ולניצולי שואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully