וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו למיטשל: "המו"מ המדיני יחל בקרוב"

פנחס וולף, לונדון

26.8.2009 / 11:47

רה"מ והשליח האמריקאי למזה"ת נועדים בלונדון. בין היתר ידונו בהקפאת הבנייה בהתנחלויות ובנושא הגרעין האירני. נתניהו: "המטרה היא שלום אזורי". פנחס וולף - שליח וואלה! ללונדון

רויטרס

( צילום: רויטרס. עריכה: יאיר דניאל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשליח האמריקאי המיוחד למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, נועדים בשעה זו (רביעי) בלונדון. בפתח הפגישה, אמר נתניהו כי "המטרה המשותפת של הצדדים היא שלום אזורי, יש התקדמות ואני מקווה שבקרוב נוכל להתחיל את השיחות הסדירות עם הפלסטינים".

בפגישה, צפויים השניים לדון בנושאים המדיניים העומדים על הפרק, בראשן הדרישה האמריקאית להקפאת הבנייה בהתנחלויות. הבוקר, דיווח עיתון ה"גרדיאן" המתפרסם בלונדון, כי ישראל קיבלה הבטחה אמריקאית כי זו תנקוט בקו נוקשה יותר נגד תכנית הגרעין האירנית בתמורה להסכמה ישראלית להקפאת ההתנחלויות.

עוד דווח, כי העיתון כי ארצות הברית, בשיתוף עם צרפת ובריטניה, מתכננת לדחוף את מועצת הביטחון של האו"ם להטיל סנקציות נוספות על אירן שיכללו סנקציות על תעשיות הנפט והגז האירניות. על פי הדיווח, אשר מוגדר כ"פריצת דרך שהשיג הנשיא אובמה במו"מ עם הישראלים", צפוי אובמה להציג את ההישג באסיפה הכללית של האו"ם בניו-יורק ב-23 בספטמבר, או בכינוס מנהיגי המדינות המתועשות (G20) בפיטסבורג ב-24-25 באותו החודש.

בנוסף, נתניהו צפוי לדרוש כי האמריקאים ילחצו על מדינות ערב להביא לצעדי נורמליזציה עם ישראל, שלפי הערכתו יועילו לתהליך המדיני. נתניהו ממשיך לטעון כי ישראל עשתה צעדים לקראת הפלסטינים וכי כעת הגיע הזמן למחוות מהצד הערבי ובראשם הסעודים. בטרם נסיעתו, אמר נתניהו כי ישראל לא תקבל שום מגבלה על ריבונותה ועל הבנייה בירושלים וכי יש לדאוג לצרכי החיים הנורמליים של מתיישבי יהודה ושומרון, לצד התהליך המדיני שיתחיל ככל הנראה בעוד כחודש.

אתמול, נועד נתניהו עם ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון. נתניהו אמר לבראון כי הכרה פלסטינית במדינה יהודית היא הכרחית. "פלסטינים יוכלו לחזור לפלסטין אבל לא לישראל. חייבת להיות מדינה יהודית". לדברי נתניהו, חוסר ההכרה הפלסטינית במדינת ישראל כמדינה יהודית היא מה שמעכב את תהליך השלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully