וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 26% ברווחי פז ברבעון השני

אבי בר-אלי

26.8.2009 / 11:56

בחברה מציינים כי הקיטון במכירות נובע מירידה במחירי הדלקים ומהפסקת מכירת סולר לחברת החשמל. מנגד, ממשיך הגידול במכירות רשת חנויות הנוחות Yellow

הירידה במרווחי הזיקוק נותנת אותותיה גם בדו"חות - המדווחת על צלילה של 42% בהכנסות וירידה של 26% ברווח הנקי. עם זאת, בפז מביעים סיפוק בעקבות מבלימת הירידה בצריכת הדלקים כתוצאה מהשפעת המיתון על המשק - נוכח עלייה של כ-5% בצריכת בנזין בהשוואה לרבעון הראשון השנה.

הכנסות פז ברבעון השני של 2009 הסתכמו ב-3.1 מיליארד שקל לעומת 5.4 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של 42%. עיקר הירידה (1.9 מיליארד שקל) נובעת מן הצלילה במחיר חבית הנפט לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אשר הביאה לירידה של 45% במכירות חטיבת הזיקוק של פז. גם בסיכום חצי השנה האחרונה הסתכמה הירידה במכירות בכ-40% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כשהכנסות החברה מסתכמות ב-9.6 מיליארד שקל לעומת 5.7 מיליארד שקל בחודשים ינואר-יוני 2008.

בפז מציינים כי הקיטון במכירות נובע מירידה במחירי הדלקים וכן מהפסקת מכירת סולר לחברת החשמל. זאת, תוך קיזוז צניחה זו במכירות הדלק - בזכות המשך מגמת הגידול במכירות רשת חנויות הנוחות יילו (yellow). מחזור המכירות של חנויות הנוחות גדל במחצית הראשונה של 2009 בכ-16% לעומת התקופה המקבילה אשתקד - וב-7% בחנויות הזהות.

יונה פוגל: קבוצת פז עדיין רווחית

הרווח הגולמי ברבעון השני של 2009 ירד ב-18% והסתכם ב-483 מיליון שקל לעומת 586 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווחיות הגולמית גדל מ-12% ל-14%. הרווח התפעולי ברבעון השני ירד בכ-30% והסתכם בכ-214 מיליון שקל לעומת כ-302 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווחיות התפעולית בחטיבת הקמעונות והמסחר יורדת בכ-3% בלבד. בפז תעשיות נותרת הרווחיות התפעולית ללא שינוי מהותי, אך בחטיבת הזיקוק הרווחיות התפעולית צוללת ב-52%, בעקבות שחיקת מרווחי הזיקוק, אשר קוזזה במקצת בגידול של 5% במכירת מוצרי הזיקוק ושינויים בשער החליפין.

ה-ebitda ירד ברבעון השני ב-21% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכם בכ-300 מיליון שקל. כאשר הרווח הנקי יורד ב-26% מ-214 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד ל-158 מיליון שקל ברבעון השני השנה.

מנכ"ל קבוצת פז, יונה פוגל, אמר כי: "קבוצת פז ממשיכה להציג רווחיות גבוהה גם ברבעון השני, והרווחיות התפעולית הטובה של חטיבת הקמעונות והמסחר וחטיבת התעשיות והשירותים, פיצתה על השחיקה ברווחיות חטיבת הזיקוק, שהושפעה מהמגמות העולמיות ובעיקר ממרווחי הזיקוק שנמצאים בשפל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully