וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

80 טון חומר נפץ הרעידו את דרום הארץ

26.8.2009 / 10:45

פיצוץ מבוקר של 80 טון חומר נפץ בוצע הבוקר בדרום כחלק מניסוי בינלאומי. המכון הגיאופיסי: "החיישנים ברשת הסיסמולוגית בכל חלקי הארץ קלטו את הפיצוץ"

ניסוי מדעי שבמסגרתו בוצע פיצוץ של כ-80 טונה חומר נפץ הרעיד הבוקר (רביעי) את מחנה סיירים שבדרום הנגב. הפיצוץ שקול היה לרעידת אדמה בעוצמה של 3.0 בסולם ריכטר והוא נועד לשיפור ההבנה של תנועת גלי קול (גלים אקוסטיים) באטמוספרה.

הניסוי בוצע, בכדי לכייל את הרשתות הסיסמיות של ישראל ואת תחנות הניטור של מדינות אירופה ואגן הים התיכון, ולסייע בהפרדה של אירועים סיסמיים.

"הניסוי היה מוצלח, כל חומר הנפץ התפוצץ ומה שנשאר הוא לבצע ניתוח של הנתונים שנמדדו בחיישנים", אמר היום ד"ר אורי פרידלנדר לוואלה! חדשות. "החיישנים ברשת הסיסמולוגית בכל חלקי הארץ קלטו את הפיצוץ".

הניסוי, הממומן ע"י משרד ההגנה האמריקאי, הינו פרויקט מחקר משותף עם אוניברסיטת הוואי, ומהווה חלק מתוכנית מחקר מדעית לשיפור מערך המדידות הסיסמיות והאקוסטיות בישראל ובקרבתה. מדידות תבוצענה במדינות שונות נוספות, בהן: קפריסין, יוון, צרפת, גרמניה ועוד.

ממשרד התשתיות נמסר כי רעידות אדמה טבעיות בעצמה דומה מתרחשות באזורנו בממוצע אחת לשבוע, מבלי שהציבור חש בהן. הידע האקוסטי והסיסמי שייאסף יהיה פתוח לכלל הקהילה המדעית העולמית, ויהווה נדבך חשוב במחקר המדעי של גלי הקול באטמוספרה וחקר רעידות האדמה.

בשנים האחרונות ביצע המכון הגיאפיסי מספר ניסויי כיול דומים. ביוני 2004 בוצע פיצוץ של 32 טון באזור סיירים בנגב הדרומי, וביוני 2005 פוצצו 20 טונות במחצבת בית אלפא שבעמק יזרעאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully