וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלק נדל"ן: רווח נקי של 38.4 מיליון שקל ברבעון

מיכאל רוכוורגר

26.8.2009 / 10:30

השיפור בתוצאות החברה ברבעון השני הושג בזכות ירידה בהוצאות המימון, גידול בהכנסות וכן בזכות צמיחה בהכנסות

רגע לפני שאיליק רוז'נסקי נפרד מכסא המנכ"ל בדל"ק נדל"ן, פירסמה הבוקר החברה את תוצאותיה לרבעון השני של 2009. מהתוצאות עולה כי החברה סיימה את הרבעון ברווח נקי (המיוחס לבעלי המניות) של 38.4 מיליון שקל, לעומת הפסד נקי של 105.4 מיליון שקל ברבעון המקביל.

השיפור בתוצאות הושג בזכות ירידה בהוצאות המימון, גידול בהכנסות וכן בזכות צמיחה בהכנסות. הכנסות החברה גדלו הודות למכירת דירות בישראל (שקיזזו ירידה בשווי ההוגן של הנדל"ן להשקעה) ולהשכרת נכסים. את המחצית הראשונה של השנה סיימה דלק נדל"ן ברווח נקי של כ-40 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-79 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

הכנסות החברה מהשכרת הנכסים ירדו ב-5.3% ברבעון השני לעומת הרבעון המקביל, ל-326 מיליון שקל. הכנסותיה של דלק נדל"ן ממכירת דירות של חברת הבת דנקנר השקעות, קפצו ב-95%, לעומת הרבעון המקביל ל-77.4 מיליון שקל. זאת בשל יישום תקני החשבונאות הבינלאומיים ה-ifrs המאפשרים הכרה בהכנסות רק בעת מסירת הדירות בפועל.

הכנסות המימון עלו ברבעון השני ב-50% לעומת הרבעון המקביל ל-334.7 מיליון שקל. בנוסף רשמה החברה ברבעון השני הפרשה של כ-92 מיליון שקל בגין ירידת ערך הנדל"ן להשקעה לעומת שערוך חיובי של 28.5 מיליון שקל בגין סעיף זה ברבעון המקביל. סך ההכנסות של החברה עלה ב-4.5% ברבעון השני לעומת הרבעון המקביל והגיע ל-678.15 מיליון שקל.

החברה יצרה ברבעון השני תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת של 78.7 מיליון שקל. בקופתה של דלק נדל"ן מזומנים והשקעות לזמן קצר בסך כולל של כ-542 מיליון שקל. החברה שמרה ברבעון על שיעור של כ-99% משוכריה. ההון החוזר (הפער בין התחייבויות שוטפות לנכסים שוטפים) נכון לסוף יוני היה שלילי, כלומר גירעון של 1.8 מיליארד שקל.

המניה קפצה ב-145% מתחילת השנה

לאחר שצנחה בשנה שעברה ב-85%, מניית דלק נדל"ן קפצה מאז תחילת השנה ב-145% והחברה נסחרת לפי שווי שוק של כ-1.1 מיליארד שקל. שווי זה נמוך בכ-20% מהונה העצמי של החברה, שהסתכם נכון לסוף יוני 2009 ב-1.4 מיליארד שקל והיווה כ-5.9% בלבד מהמאזן. האג"ח של דלק נדל"ן התאוששו ונסחרות כיום בתשואות של עד 12%.

החברה הנכדה, דלק גלובל ריאל אסטייטס (ה-DGRE) שנמחקה לאחרונה מן המסחר בלונדון, סיימה את הרבעון השני של ברווח נקי (המיוחס לבעלי המניות) של כ-18.6 מיליון ליש"ט - גידול של למעלה כ-92% לעומת הרבעון המקביל.

השיפור בתוצאותיה של DGRE נבע, בין היתר, מגידול בהכנסותיה ברבעון השני של השנה. הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו בכ-75.7 מיליון ליש"ט, גידול של כ-13% לעומת כ-71 מיליון ליש"ט ברבעון המקביל ב-2008 וגידול של 67% בהשוואה לכ-48.8 מיליון ליש"ט ברבעון הראשון של 2009.

איליק רוז'נסקי, מנכ"ל דלק נדל"ן, אמר עם פרסום הדו"חות: "לאחר 10 שנים בדלק נדל"ן הודעתי באחרונה על פרישתי מתפקיד מנכ"ל החברה, תוך שאשאר כיועץ ואסייע להמשך מימוש תוכנית ההבראה והצמיחה אותה התחלנו כבר בשנה שעברה. אני שמח לסכם את המחצית הראשונה של השנה עם רווח כולל, המיוחס לבעלי המניות, בסך של כ-345 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-482 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד ורווח נקי, המיוחס לבעלי המניות של כ-40 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-79 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

"במהלך התקופה האחרונה ביצענו בקבוצה שורה של פעולות המשתלבות עם יישום האסטרטגיה שלנו להבראה ומעבר לפסים של צמיחה. בין היתר, השלמנו הנפקת זכויות במסגרתה גייסנו כ-120 מיליון שקל, מחקנו מהמסחר בלונדון את חברת הבת DGRE, ובמקביל מימשנו נכסים בהיקף כספי של כ-800 מיליון שקל. לשמחתי, תוצאות הרבעון השני מלמדות על הפירות שנושאת תכניתנו האסטרטגית להבראת החברה זה הרבעון השני ברציפות, והדבר משתקף הן ברווחיות החברה.

"כפי שאמרתי בעקביות, דלק נדל"ן נהנית מנכסים איכותיים המושכרים לשוכרים חזקים מבחינה פיננסית לטווחים ארוכים, והודות לכך שיעורי התפוסה בנכסי החברה נותרו גבוהים - קרובים ל- 100% והניבו לנו תזרימי מזומנים יציבים וגבוהים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully