וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תם עידן בארה"ב: הסנטור קנדי הלך לעולמו

אביגיל איזנבך

26.8.2009 / 8:27

השריד האחרון למשפחת קנדי בפוליטיקה האמריקאית הלך לעולמו לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. טד קנדי, הסנאטור הדמוקרטי מת היום בגיל 77

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אילן שניג)

טד קנדי, חבר קונגרס ואחיו של הנשיא לשעבר ג'ון קנדי, מת הבוקר (רביעי) בגיל 77 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. טד קנדי, אחד מהשרידים האחרונים של משפחת קנדי ה"מלכותית" ששלטה בפוליטיקה האמריקאית בעשורים האחרונים.

"אדוארד מ. קנדי, הבעל, האב, הסב האח והדוד שאהבנו כל כך, מת בליל שלישי בביתו שבהייאנס פורט", מסרה משפחת קנדי בהצהרה רשמית. "איבדנו את מרכז המשפחה, והאור השמח בחיינו, אולם אמונתו, האופטימיות וכוח ההתמדה שלו יישארו לנצח איתנו", נמסר.

הסנטור אדוארד (טד) קנדי. רויטרס
הסנטור אדוארד (טד) קנדי/רויטרס

בריאותו של קנדי בן הידרדרה כשנתגלה גידול ממאיר במוחו בחודש מאי 2008. הוא נאלץ לחיות תחת משטר חמור של כימותרפיה והקרנות, ואושפז מספר פעמים מאז. למרות מצבו הבריאותי המעורער, קנדי השתדל להישאר פעיל בזירה הפוליטית.

הסנטור אדוארד (טד) קנדי. רויטרס
הסנטור אדוארד (טד) קנדי/רויטרס

קנדי, שייצג את מדינת מסצ'וסטס מזה כ-50 שנה, נבחר ב-1962 לסנאט לאחר שאחיו ג'ון פ. קנדי הפך לנשיא המדינה. הוא נהנה מקריירה משגשגת ומצליחה. לאחר ההתנקשות בחיי הנשיא קנדי ב-1963 ואחיו השני רוברט פ. קנדי ב-1968, הוא נחשב למנהיג המשפחה המשפיעה ביותר בארה"ב.

קנדי קיבל את אות הכבוד מהמלכה על תרומתו ליחסי ארה"ב-בריטניה ולתהליך השלום בצפון אירלנד, ובין השאר, הוא עומד בראש ועדת הסנאט לבריאות, חינוך, תעסוקה ופנסיה.

הסנטור תמך בפומבי בנשיא ברק אובמה בהתמודדותו מול הילארי קלינטון לראשות המפלגה הדמוקרטית.

הסנטור אדוארד (טד) קנדי וברק אובמה. רויטרס
הסנטור אדוארד (טד) קנדי וברק אובמה/רויטרס

חייה של משפחת קנדי רצופים באסונות וטרגדיות, דבר שכונה לעיתים "קללת קנדי". טד קנדי עצמו היה מעורב בשני אסונות בחייו. ב-19 ביוני 1964 המטוס בו טס התרסק במסצ'וסטס. בהתרסקות המטוס הטייס וכן אחד מיועציו של קנדי נהרגו. קנדי ניצל בהתרסקות אך שבר את גבו, רגלו וצלעותיו והיה מאושפז בבית החולים למספר שבועות. ב-18 ביולי 1964 טד קנדי היה מעורב בתאונת דרכים קטלנית כאשר הרכב בו נהג סטה מגשר בניו אינגלד ארצות הברית. האישה שהייתה עם קנדי נהרגה בתאונה זו.

אסונות נוספים שהתרחשו על המשפחה הם מותה של קטלין קנדי, הבת השנייה למשפחה, בהתרסקות מטוס בצרפת ב-13 במאי 1948. שני האסונות המוכרים ביותר הם רציחתו של נשיא ארצות הברית, ג'ון פ. קנדי בידי המתנקש הארווי אוסוולד בדאלאס טקסס וכן ההתנקשות ברוברט קנדי אשר ניצח בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית בקליפורניה בידי המתנקש סירחאן סירחאן. בנוסף ב-16 ביולי 1999 נהרג גם בנו של ג'ון פ. קנדי- ג'ון פ. קנדי השני בהתרסקות מטוס אותו הטיס. בהתרסקות נהרגו גם אשתו של ג'ון השני וגיסתו.

הנשיא ג'ון קנדי נושא נאום על המרוץ לחלל ב-1961. AP
הנשיא ג'ון קנדי נושא נאום על המרוץ לחלל ב-1961/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully