וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל השלב השני במכרז לרכישת מירס

מאת אמיתי זיו

26.8.2009 / 7:07

012 סמייל, HOT ופלאפון ממשיכות לשלב הבא. סלקום ופרטנר, שהגישו הצעת מחיר בשלב הראשון, לא ישתתפו במכרז. לפי הערכות, מירס תימכר ב-150-200 מיליון דולר

המכרז למכירת מירס מתחמם: לשלב השני במכרז עלו פלאפון, 012 סמייל ו-hot - כך נודע ל-themarker. השלב השני יחל בתחילת ספטמבר, אז ייפתח חדר מידע, וכמו כן תוצג למתמודדות מצגת הנהלה על החברה. את מכירת מירס מנהל בנק ההשקעות מריל לינץ'.

בשלב הראשון של הליך המכירה הגישו כמה חברות הצעת מחיר ראשונית ולא מחייבת. שתיים מהחברות שהשתתפו בשלב זה, וכעת מוצאות עצמן מחוץ להליך, הן סלקום ופרטנר. סלקום, הנמצאת בבעלות נוחי דנקנר, ופרטנר שנרכשה באחרונה על ידי איש העסקים אילן בן-דב, הגישו הצעת מחיר לא מחייבת למירס ואף דיווחו על כך לבורסה.

hot, הנמצאת בבעלות יצחק תשובה, אליעזר פישמן, נוני מוזס ופטריק דרהי, הגישה את הצעתה הנוכחית עם דרהי, המחזיק 20% מ-hot; בשלב הראשון הגישו hot ודרהי הצעות נפרדות.

מירס תעזור לפלאפון

מבחינת 012 סמייל ו-hot, רכישת מירס עשויה לסייע להן בשיווק שאר פעילויותיהן, מכיוון ששתיהן מספקות מגוון שירותי תקשורת אך אין להן מחלקה סלולרית, תחום רווחי במיוחד בענף. 012 סמייל נמצאת בבעלות שאול אלוביץ' שבאחרונה הפסיד במכרז לרכישת פרטנר, ויש לו עניין רב להשתלב בשוק הסלולר.

פלאפון נמצאת בנחיתות מול פרטנר וסלקום מבחינת מספר הלקוחות. לפלאפון 2.6 מיליון לקוחות לעומת 2.9 לפרטנר ו-3.2 לסלקום, ורכישת מירס עשויה להגדיל את מספר מנוייה. עם זאת, הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, תתקשה לאשר רכישת חברה סלולר על ידי מתחרתה, מחשש לצמצום התחרות בשוק ריכוזי ממילא.

מירס כבר נמצאת על המדף כמה חודשים. מוטורולה העולמית, המחזיקה 100% במירס, החליטה למכור את החברה בשל הצורך במזומנים ובעקבות החלטה שהתקבלה לפני שנים, ולפיה אחזקת מפעילות סלולר אינה בפעילות הליבה של החברה. למעשה, מירס היא חברת הסלולר היחידה שבה מוטורולה עדיין מחזיקה. נכסי מירס כוללים כ-500 אתרי אנטנות ו-450 אלף לקוחות. מחזור החברה הסתכם ב-2008 ב-260 מיליון שקל.

מירס היא חברה רווחית, ולפי הערכות תימכר בכ-150-200 מיליון דולר. ואולם הרוכש יצטרך להשקיע יותר מ-250 מיליון דולר בשדרוג הרשת של מירס מטכנולוגיית iden שבה היא משתמשת כעת, לטכנולוגיית umts, שבה משתמשות חברות הסלולר בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully