וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרון לאלימות

ליבי גלבר

25.8.2009 / 22:22

אלימות כלפי בעלי חיים ובכלל קיימת כבר שנים, רק שעכשיו היא מסוקרת יותר. וכן, תמיד ההורים אשמים. אבל יש מה לעשות בנידון, ומדובר בתרופה טבעית ויעילה

אולי זאת אגדה אורבנית, אבל בספטמבר 1993, במוצאי יום כיפור, נמצאו ארבעה כלבים שחוטים בגבולות המושבה רמת השרון – בגבול הצפוני, בדרומי, במזרחי ובמערבי. מקרים כאלה חזרו ונשנו, וקורים עד היום בצורה זו או אחרת. כולם האשימו בזמנו את כת השטן – שמעולם לא הכרנו איש מחבריה ואז, מקרים כאלה לא דווחו בחדשות. היום, ידיעות מסוג זה הן בין הידיעות הנצפות ביותר. אבל מה עושים עם זה? קיים פתרון פשוט, מעניין מי יאמץ אותו.

חשיפה מבורכת של תופעה בלתי נתפשת

בעניין אלימות - באשר היא - ישנו ויכוח מתמיד בסוגיית החשיפה התקשורתית: האם ארועים רק מדווחים יותר בימינו, או שמא באמת מתרחשים לעתים קרובות יותר. בעניין התעללות בבעלי חיים אין ספק, התופעה קיימת כבר שנים רבות, אבל כיום היא זוכה לחשיפה התקשורתית הראויה לה. נותר רק לקוות שהילדים שצולמו אתמול (שלישי) רעולי פנים, פורצים לכלבייה ומתעללים בכלבים לא ייהנו מהחשיפה, אלא יבינו שנעשה כאן מעשה שלא ייעשה. ונקווה שההורים שלהם מזהים אותם, ומתביישים בעצמם. ונקווה שהמשטרה תגיע לפושעים הסדיסטים ותעניש אותם במידה מספקת.

לצערנו, הבעיה לא מתחילה ונגמרת במקרה נקודתי. יש סיבה לכך שהילדים חסרי רגישות לבעלי חיים ולסביבתם, ואין מנוס מלהאשים את ההורים. לא צריך מחקרים מדעיים (למרות שאלה קיימים בשפע) כדי להוכיח שילד שגדל בסביבת בעלי חיים רגיש יותר בכלל, ולחיות בפרט. בעלי חיים מחזקים את ביטחונם העצמי של ילדים, ולא לחינם קיים טיפול באמצעות בעלי חיים לבעלי הפרעות קשב, לבעלי מוגבלויות שונות, לאוטיסטים, לסובלים מפיגור שכלי ועוד.

מי יאמץ את הפתרון?

פתרון אחד לאלימות, ולא רק זאת המופנית כלפי בעלי חיים, הוא חיים בסביבת בעלי חיים. לא רק "בסביבת", אלא באותו בית. אפשר להאשים את התקשורת, את החינוך, את הכיבוש או את חום יולי-אוגוסט בזוועות שאנחנו שומעים בחדשות, אבל קיימת דרך קלה, ויעילה לטפל בנגע האלימות. הורים שחשים אחריות כלפי ילדיהם, שרוצים שיהפכו לאנשים בעלי מצפון, רגישות לאחר ולשונה, ושיהיו בעלי מוסר עצמי וחברתי – שיאמצו בעל חיים, שכל המשפחה תגדל ותאהב יחד. גודל הבית, מחסור באמצעים וכל תירוץ אחר לא לעשות כך, לא תקף. התועלת שיפיקו הילדים ושתפיק החברה מחיים בסביבת בעלי חיים גדולים בהרבה מהקשיים הכרוכים בכך. וגם, לכלב נטוש המוחזק בכלוב בכלבייה 23 שעות ביום, כל דירה קטנה וצפופה תהיה גן עדן.

אמצו כלב או חתול עוד היום, בשביל שנפסיק לשמוע על ילדים ומבוגרים שחוסר הביטחון שלהם מסכן את החברה. האחריות גדולה אבל ההנאה מובטחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully