וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי חמאס הגיעו לשיחות מכריעות בקהיר

אופק עיני

25.8.2009 / 20:13

התקדמות בעסקת שליט? שלושה מבכירי הארגון, בהם מחמוד א-זהאר הגיעו למצרים על מנת לקיים שיחות עם אנשי ביטחון מצריים. השיחות הוגדרו כ"מכריעות"

משלחת של בכירי חמאס בראשות ד"ר מחמוד א-זהאר עזבה היום (שלישי) את רצועת עזה דרך מעבר רפיח לכיוון קהיר, על מנת לקיים פגישות שהוגדרו 'מכריעות' עם אנשי הביטחון המצרי. עם זאת, על פי דיווח של סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", מטרת המשלחת הינה לטפל בסוגיות הקשורות לפיוס הפנים פלסטיני עם פתח, לאחר שהמועד לקיום השיחות נדחה שוב, ולא בסוגיית החייל החטוף גלעד שליט.

מקור ביטחוני מצרי סיפר כי המשלחת, שכוללת שלושה בכירים נוספים מלבד א-זהאר, הגיעה אל מעבר רפיח בסביבות השעה 12 בצהריים ועברה את הגבול תחת אבטחה כבדה. את המשלחת קיבלו בכירי מנגנוני הביטחון המצרים שליוו אותם לקהיר תחת שמירה. מקורות מצריים ציינו כי ישנה אפשרות שהמשלחת תעשה דרכה לדמשק לאחר הפגישות בקהיר.

מוקדם יותר היום אישר איימן טהא, בכיר חמאס ברצועת עזה, כי ישנה מעורבות גרמנית במגעים לעסקת שליט. טהא הוסיף כי אין חדש בנוגע למו"מ בעסקה מלבד המעורבות הגרמנית, אשר גרמה לתזוזה מחודשת של העניינים. כזכור, נשיא מצרים חוסני מובארק הוא שחשף לראשונה את מעורבות גרמניה במגעים בראיון לטלוויזיה האמריקאית לקראת ביקורו בארצות הברית בשבוע שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully