וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תסקיר צה"ל בעיר הבה"דים לוקה בכשלים"

אייל דץ

25.8.2009 / 16:48

עמותת אדם טבע ודין טוענת כי תסקיר ההשפעה על הסביבה של קריית ההדרכה "מבוסס על הנחת מוצא בלתי מבוססת, לא מפורטת וסתומה"

הקרב נגד עיר הבה"דים לא נגמר: עמותת "אדם טבע ודין" הגישה היום (שלישי) לוועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז דרום השגה לתסקיר ההשפעה על הסביבה של קריית ההדרכה של צה"ל בנגב - עיר הבה"דים. לטענת העמותה, תסקיר ההשפעה על הסביבה לוקה בכשלים רבים. בהשגה, המבוססת על חוות דעתו של ד"ר אריה ונגר, מי שהיה מנהל מדעי במרכז ניטור אוויר ארצי במשרד לאיכות הסביבה, נטען בין היתר כי "התסקיר מבוסס על הנחת מוצא, בלתי מבוססת, לא מפורטת וסתומה, לפיה יופחתו הפליטות מרמת חובב באחוזים ניכרים (בשיעור שבין 70% ל-90%). על סמך הנחת מוצא זו, שהקשר בינה לבין המציאות לא נבדק, לא הוכח ולא אומת בכל צורה שהיא, מגיע התסקיר לכלל מסקנה שבאופן כללי (למעט מספר חריגים שיפורטו) לא תישקף סכנה בריאותית כלשהי ממטרדי רמת חובב". בעמותה אומרים כי התסקיר לא עונה על השאלה לפיה כיצד תתבצע בפועל הפחתת הפליטות, ותוך כמה זמן יקרה הדבר.

לטענת העמותה, "התסקיר מציג מצג שהוא משאלת לב ביחס לתאריך יעד מרוחק, כאשר למעשה כל מה שהוא מציע זה לחכות עד תאריך היעד כדי לראות אם משאלת הלב אכן תמומש. מתוך התבססות על הנחה זו, התסקיר אינו מפרט כלים, שלבי ביצוע קונקרטיים ואבני דרך להתייחס אליהם".

גם למטרדי הריח אין מענה

כשלים נוספים שעליהם מצביעה העמותה הם העדר התייחסות מספקת לגידול עתידי אפשרי בפליטות לאוויר, העדר התייחסות לממצאי דוח סקר הסיכונים הסביבתיים, העדר מתן מענה לבעיית מטרדי הריח הצפויה להתקיים גם במועד אכלוס הבסיס לפי התסקיר, בעיית ריכוזים גבוהים של מתכות באוויר וחריגות צפויות באוויר של החומר גופרית דו חמצנית.

פרויקט עיר הבה"דים שאמור לקום בשנת 2011 מעורר סערה ציבורית רבה. לטענת הארגונים הסביבתיים, הקרבה של הפרויקט הגרנדיוזי למפעלים ברמת חובב עלול להביא את החיילים המשרתים בו לקרבה לגורמים מזהמים ולגרום נזק לבריאותם. בחודש יוני האחרון, פרסם המשרד להגנת הסביבה חוות דעת המתבססת על ממצאי התסקיר שקיים משרד הביטחון ושקובעת כי "אין מניעה מהבחינה הסביבתית להקים ולהפעיל את קריית ההדרכה של צה"ל ולאכלסה בהתאם למתוכנן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully