וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איום משמאל: "אם לא יפונו מאחזים - נפרוש"

יהושע בריינר

25.8.2009 / 15:39

חברי כנסת מהשמאל סיירו במאחזים בלתי חוקיים בשומרון ובבנימין. אורון: "המאחזים הם הסכנה הגדולה ביותר למדינת ישראל". בן סימון: "ברק הבטיח שהמאחזים יפונו בשבועות הקרובים"

דייב שחר

(צילום: דייב שחר, עריכת וידאו: רן צימט)

"במידה והמאחזים הלא חוקיים לא יפונו בתוך חודשיים נבחן את המשך דרכנו בממשלה", כך אמר היום (שלישי) ח"כ דניאל בן סימון במהלך סיור של חברי כנסת יחד עם ארגון שלום עכשיו במאחזים בלתי חוקיים בשומרון ובנימין. "אם חרפת המאחזים לא תסולק בתוך חודשיים נבחן את המשך דרכנו בקואליציה. יש לי הבטחה משר הביטחון אהוד ברק כי המקום הזה ירד עד המושב הבא של הכנסת אך היה ולא כל ישיבתנו בקואליציה היא בסימן שאלה", אמר בן סימון במהלך הסיור במאחז נופי נחמיה. "אני מאמין שממשלת נתניהו תעשה הכול כדי לעמוד בהתחייבויותיה לקהילה הבינלאומית ואני יודע כי מכינים תוכנית לפינוי המאחזים. אם לא – נלך הביתה".

בהמשך הסיור צפויים להגיע חברי הכנסת חיים אורון ואופיר פינס וחברי הכנסת לשעבר מוסי רז וזהבה גלאון למאחזים באזור בנימין. הסיור נערך תחת אבטחת מג"ב והמשטרה במטרה למנוע איומים מכיוון פלסטינים, אך בעיקר למנוע חיכוכים עם המתנחלים. "אנחנו עומדים על אחת הגבעות שהיא האיום הגדול ביותר על מדינת ישראל", אמר אורון. "לא בגלל שהשרים אמרו שמכאן יירו טילים, אלא כי המשך הנוכחות שלנו והכיבוש במקומות אלו הם הסכנות הכי גדולות לעתיד המדינה".

חבר הכנסת אופיר פינס התייחס במהלך הסיור לדבריו של השר משה יעלון שכינה את אנשי שלום עכשיו וירוס. "אנחנו יודעים שההסתה היא מפלטו של הנבל והדבר הזה לא יעבור", אמר. "העובדה שמנסים לומר שהשמאל הישראלי הוא לא מספיק ציוני או פטריוטי היא שערורייה. שלום עכשיו עושים עבודת קודש". עוד אמר פינס כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו נמצא כעת בגרמניה מתוך רצון ללכת לכיוון הנכון אך בפועל הוא נותן לגיטימציה להמשך המאחזים". לדבריו, "בפועל אין פינוי - הכל אחיזת עיניים והונאה. הממשלה הזו נכנעת למי שלוקח את החוק לידים ומצפצף על כולם. המאחזים חייבים ללכת. במקום לפנות פחונים וגגונים צריך לפנות את המאחזים".

(עדכון ראשון 12:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully