וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עושים עם כלב שאוהב ללעוס נייר טואלט

ד"ר איל נחמיאס

25.8.2009 / 12:33

מה עושים עם כלב שאוהב ללעוס נייר טואלט, ובמה כדאי להאכיל חתולה מניקה? הווטרינר ד"ר איל נחמיאס עונה לשאלות שלכם

הכלב שלי אוהב במיוחד לאכול טישיו ונייר טואלט (גם משומש מהפח). הוא לא ממש אוכל ובולע את הנייר אלא רק מפרק, אבל בטח בולע מדי פעם בטעות. האם זה יכול להזיק לו, לקיבה או למעיים, והאם הוא יכול להידבק בצינון?

נייר טואלט או טישיו נייר לא יזיקו אלא אם מדובר בכמות גדולה במיוחד. יש סוגי טישיו אשר עשויים מחומר פלסטי ולא מנייר. רצוי לוודא כי אכן אתם עושים שימוש רק באלו העשויים נייר. וירוסים או סוגי שפעות של בני אדם לא עוברים לכלבים. הם עוברים רק מאדם לאדם כך שאפשר לישון בשקט.

במה כדאי להאכיל גור כלבים בן חודש?

גור בן חודש יכול כבר להיגמל מאימו ולהתחיל לאכול מזון יבש לגורים. ניתן להרטיב את המזון בתחילה עם תחליף חלב לגורים כדי לרכך מעט או מרק עוף. תוך מספר ימים יעבור למזון יבש לגורים.

הכלבה שלי לא מוכנה לבלוע את התרופה שלה. ניסינו לשים את הכדור בלחם ובנקניק, אבל היא כבר יודעת לאכול מה שצריך ולירוק את הכדור החוצה. יש שיטה טובה יותר?

יש לכלבים כאלו כמה אפשרויות: אחת היא לתת מזון חתולים טעים במיוחד בשימורים קטנים ולהתחיל בלי תרופה כדי להרגיל את הכלב לבלוע. עם הזמן להחביא מראש את התרופה לפני שמראים לכלב מה עושים.

אפשרות נוספת היא לנסות לבקש מהווטרינר להזמין רקיחה למתן במריחה על העור או לקבל כמות להזרקה ולקבל הדרכה איך להזריק. יש גם תרופות מסוימות אותן ניתן לתת בזריקה ארוכת השפעה של עד שבוע ימים. יצא לשוק ואף ניתן לרכישה בישראל.

אפשרות שלישית לנסות להזמין את התרופה בצורת גלולה חד פעמית - יש פולימרים בהם מטמינים תרופות ואז אפשר לתת פעם אחת ולגרום לספיגה ממושכת של כמה ימים. שאלו את הווטרינר על האפשרויות האלו.

שלום, יש לי חתולה שהמליטה לפני כחודש. עד ההמלטה היא היתה שקטה ומקסימה ועכשיו היא מייללת כל הזמן, כאילו מבקשת אוכל. מה יכולה להיות הסיבה ואיך אני יכולה לעזור לה? היא כל הזמן נראית בלחץ. הגורים דווקא מאוד שקטים ורגועים.

בשלב זה של ההנקה היא כבר לקראת הסוף אך צורכת כמויות מזון גדלות והולכות מאחר ויש לה שותפים זללנים השואבים את משאבי הסידן ,החלבון והאנרגיה שלה. חשוב להבין כי היא זקוקה כעת לטוב ביותר – עדיף מזון יבש עשיר בחלבון עם ערך של מעל 40% ומזון לח עשיר במיוחד רצוי טעמי הפאטה שלרוב מרוכזים יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully