וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות קלות

יעל חלק

24.8.2009 / 23:09

המדדים המובילים בניו יורק נסחבו ביציבות כאשר בסופו של יום איבדו מעט מערכם. מניית פורד ירדה ב-4%

תחילת יום המסחר פינתה את מקומה במהלך הערב לדאגה של המשקיעים מפני יכולת הכלכלה להשתקם. בתחילת היום, המדדים בעולם רשמו עליות שערים: הניקיי היפני עלה ב-3.4%, הפוטסי בבריטניה טיפס ב-0.5% והדאקס הגרמני הוסיף 0.6%.

דאו ג'ונס סיים ביציבות ברמה של 9,508 נקודות, נאסד"ק נחלש ב-0.1% לרמה של 2,017 נקודות ו-S&P 500 סיים ביציבות ברמה של 1,025 נקודות. את הירידות הובילו מניית פורד ומניית Goodyear Tires. בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב עלו והתשואה עליהן ירדה ב-0.062% ל-3.494%.

בזמן שהמשקיעים נהנו מעליות השערים המשמעותיות שנרשמו מאז תחילת השנה, לא מעט כלכלנים ואנליסטים מבקשים להזכיר ולהזהיר מפני התנפחות בועה בשוק המניות. נראה כי ההתחזקות בשווקים משמעותית יותר ממידת ההשפעה הראויה של נתוני המקרו החיוביים יחסית בעת האחרונה, וכי המשקיעים לא לוקחים בחשבון את השפעות תוכניות התמריצים הרבות של ממשלת ארה"ב.

על אף תחושת התאוששות בשווקים גם נוריאל רוביני, אחד מהכלכלנים שחזו את המשבר הנוכחי, מצנן את הרוחות. היום אמר רוביני כי גוברת הסכנה לנפילה חוזרת של הכלכלה העולמית למיתון בשל חבילות התמריצים בעולם. רוביני העריך כי העולם יתקשה לעמוד בפני זעזוע כלכלי נוסף.

בגזרת המקרו, במהלך השבוע יפורסמו שלל נתונים בנוגע לשוק הדיור: דו"ח מחירי הבתים יפורסם ביום שלישי ומידע לגבי מכירות בתים חדשים יפורסם ביום רביעי. התמוטטות שוק הדיור היתה אחת הסיבות המרכזיות לנפילת הכלכלה האמריקאית למיתון לפני כשנתיים, והתאוששות המגזר עשויה להרגיע את המשקיעים ולתמוך בשווקים.

בין המניות הישראליות שמשכו את תשומת לב המשקיעים הערב היתה מניית סלקום, שנסחרה על רקע הודעתה כי אושר דיון בתביעה ייצוגית נגדה בסך 440 מיליון שקל. התביעה הוגשה ב-2008 לבית המשפט מחוז מרכז והיא נוגעת להאשמות לפיהן החברה גבתה מלקוחותיה שלא כדין כסף בעבור מתן רישום פירוט שיחות. סלקום מציינת כי לפי חוות הדעת של יועציה המשפטיים, החברה מאמינה כי החלטת בית המשפט שגויה, ובכוונתה לערער על ההחלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully