וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שפעת החזירים תביא לקריסה פיננסית"

סוכנויות הידיעות

25.8.2009 / 8:18

קרן המטבע הבינלאומית מזהירה כי האיום המרכזי של השפעת טמון בסכנה לשיעור גבוה של עובדים שייעדרו מהעבודה אשר עלול לגרום לנזק של עד 2.6 טריליון דולר

התפרצות מחודשת של שפעת החזירים עלולה לגרום לקריסת מערכות פיננסיות מרכזיות בעולם עקב היעדרות נרחבת של עובדים, ועלולה לגרום לנזק של עד 2.6 טריליון דולר - קרוב ל-5% מהתוצר העולמי - זאת על פי קרן המטבע הבינ"ל (IMF) והבנק העולמי.

"עד כה שפעת החזירים לא חמורה, ואיננו צופים כי נזקיה יהוו נתח גדול בתוצר המקומי הגולמי (GDP)", אמרה היום דוברת קרן המטבע, סימונטה נרדין, בראיון לסוכנות הידיעות AFP. "האיום המרכזי ליציבות הפיננסית טמון בסכנה לשיעור גבוה של עובדים שייעדרו מהעבודה, אשר עלול לגרום לקריסה בתפקוד של מערכות פיננסיות מרכזיות", הוסיפה. לדבריה, סגירת בתי ספר עקב התפרצות השפעת עלולה להחמיר את היקף ההיעדרויות מהעבודה, ולפגוע אף יותר בתפוקה של מקומות עבודה.

מומחים של הבנק העולמי העריכו בעבר כי הנזק הכלכלי כתוצאה מהתפרצות עולמית של שפעת החזירים צפוי להיות בטווח של 0.7% עד 4.8% מהתוצר העולמי, או 384 מיליארד דולר עד 2.63 טריליון דולר, בהתאם לחומרת ההתפרצות. הקצה התחתון של טווח התחזית מבוסס על תסריט דומה לזה של התפרצות שפעת הונג קונג בשנים 1968-1969, ואילו הקצה העליון של טווח התחזית משקף התפרצות בסדר גודל דומה לזו של השפעת הספרדית בשנים 1918-1919, אשר לפי ההערכות גרמה להידבקות שליש מאוכלוסיית העולם ולמותם של לפחות 50 מיליון בני אדם.

שפעת החזירים גרמה עד כה למותם של כ-1,800 בני אדם בעולם, מהם 13 בישראל, ומקרים של השפעת התגלו ביותר מ-170 מדינות ברחבי תבל. מספר המקרים בעולם שעליהם דיווח ארגון הבריאות העולמי (WHO) עולה על 182 אלף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully