וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "ההפגנה למען שליט לא משנה עמדתנו"

קובי מנדל ואופק עיני

25.8.2009 / 14:30

בחמאס הגיבו להפגנות מטה המאבק למען שליט שחסמו הבוקר אוטובוס של משפחות האסירים הפלסטינים בכלא מגידו. "עליכם להפנות את הזעם והמחאות לממשלה שלכם"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף. עריכת וידאו: גדי וינסטוק. קריינות: אילן שניג)

במשרד לענייני אסירים בממשלת חמאס פנו אל המפגינים למען גלעד שליט ואמרו כי "ההפגנות הללו שנועדו למנוע את ביקורי משפחות האסירים לא יצליחו ללחוץ על הפלגים הפלסטינים לשינוי עמדותיהם לגבי מתן ביקורים לגלעד שליט. עליכם להפנות את הזעם שלכם ואת מחאותיכם לממשלתכם אשר משקרת לכם בנוגע לעסקה, כאשר היא זו שממשיכה להקשות על השגתה על ידי סירובה לשחרר את כל האסירים שביקשנו תמורת שיחרור שליט".

המשרד קרא לקהילה הבינלאומית לספק שמירה לאסירים בתוך בתי הכלא "מאלימות הכיבוש והפרת החוקים הבינלאומיים על ידו", וכן לספק שמירה למשפחות האסירים מפני התקפות המפגינים". הבוקר הצליחו לאחר עיכוב של כשעה האוטובוסים של בני משפחות אסירים פלסטינים להיכנס לכלא מגידו לביקור קרוביהם. חברי מטה המאבק לשחרורו של גלעד שליט הגיעו לשערי כלא מגידו וחסמו אוטובוס של בני משפחות האסירים בכניסה למתחם הביקורים. לאחר מספר שעות הסתיימה ההפגנה.

מטה המאבק הפגין בנוסף גם מול כלא השקמה וכלא הדרים במחאה נגד ביקורי משפחות האסירים הפלסטינים במקום, נעם שליט אביו של גלעד הגיע הבוקר אף הוא להשתתף בהפגנה בכלא מגידו.

נעם שליט פנה לפעילים העומדים בכניסה לשער הכניסה לכלא ואמר להם: "בשבוע שאנו מציינים את יום ההולדת של גלעד, חשוב שהציבור יבוא וישמיע את דברו. אני חושב שהמחאה הזאת בטוח תגיע לאוזניים הנכונות, וזה חשוב מאוד". שליט הוסיף כי צריך לאפשר ביקורים גם לבנו כפי שמאפשרים ביקורים לאסירים הפלסטינים, "העמדה הזו צריכה לחלחל גם למעלה למנהיגים שלהם וזו המטרה של ההפגנה כאן. הדברים יגיעו דרך המשפחות לאסירים ומהאסירים למנהיגי החמאס".

ראש מטה המאבק, שמשון ליבמן שנמצא בכלא מגידו, אמר לוואלה! חדשות כי "אנו פה כחלק מהרצון להעביר מסר חד משמעי לצד השני שאי-סימטריה לא מובנת מאליה. לא יכול להיות שהם יוכלו לבקר את העצורים שלהם ולנו אין ולו מילה על גלעד. אנחנו לא מבקשים להקשות על תנאיהם, אלא להשיג מידע על גלעד. העובדה ששב"ס החליט לבטל ביקורים זו ההצלחה גדולה. אם ננהג כך מדי שבוע כמה ימים, ואין לנו בעיה לעשות זאת, נמנע ביקורים באופן גורף".

דורשים סימטריה בביקורים

בכלא הדרים ובכלא שקמה החליטו בעקבות ההפגנות של מטה המאבק לבטל את הביקורים. בכלא הדרים נעצרו שני מפגינים וארבעה עוכבו לחקירה לאחר שלטענת המשטרה הם הפרו את תנאי ההפגנה וניסו לחסום את כביש 4.

יואל מרשק מראשי מטה המאבק מסר הבוקר לוואלה! חדשות כי "אנחנו פרוסים היום בשלושה בתי כלא. בדרום כלא שקמה, בשרון כלא הדרים וכן בצפון כלא מגידו. היום יגיעו כשלוש מאות חמישים פעילים לשלושת בתי הכלא ויחסמו בגופם את הגעת המשפחות. בשעה שנעצור את האוטובוסים נפיץ כרוזים בקרב המשפחות בשפה הערבית ובהם נספר מדוע אנו נמצאים כאן ובעצם נבקש מהם להיות השגרירים שלנו, לדאוג שתהיה סימטריה - כמו שהם מבקרים כאן פעמיים בשבוע, ובניהם מקבלים דואר, טלפון ואפילו לומדים, אנו מבקשים לדעת מה קורה עם גלעד שליט. הוא בשבי 1,157 ימים ולא ידוע מה עלה בגורלו".

אבו מאלק מאזור טול כרם שבנו מרצה עונש מאסר אמר מהאוטובוס כי "גם גלעד שליט הוא בן אדם, יש לו הורים, אח ואחות. המשפחה של גלעד צריכה ללכת לעזה כדי לפגוש את גלעד. זה דבר אנושי". בתשובה לשאלה האם הוא יעביר את המסר לאנשי החמאס אמר האב כי אין לו קשר עמם.

מיקי גולדווסר שהגיעה גם היא יחד עם בעלה שלמה גולדווסר אמרה כי "הגעתי לפה מפני שלא סיימתי את המאבק שלי. אני יצאתי למאבק יחד עם משפחת שליט, ועם משפחת שליט אני אסיים אותו". בכלא מגידו מרצים עונש מאסר כאלף ומאתיים אסירים, מחציתם מארגון הפתח בגילאי 18-30, והוא נמצא באחריות בתי הסוהר מזה כארבע שנים לאחר שעבר לידי השב"כ מרשות צה"ל.

בתוך כך ביקר הלילה שר הביטחון אהוד ברק באופן בלתי צפוי בבית משפחת שליט במצפה הילה. נעם שליט סירב להתייחס הבוקר לפגישה. יואל מרשק מראשי מטה המאבק אמר כי לא נמסרו פרטים חדשים על התפתחויות במשא ומתן לשחרור החייל החטוף וכי הביקור התרחש לציון יום הולדת ה-23 של גלעד שליט שיחול בעוד שלושה ימים. מרשק סיפר כי שר הביטחון מעדכן בכל שבוע את בני המשפחה באשר למגעים לשחרור יקירם.

עדכון ראשון: 07:49

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully