וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הבנייה נאות הפסגה מבקשת הקפאת הליכים

אריק מירובסקי

24.8.2009 / 23:53

לטענת החברה, הסיבה לבקשה היא שינוי תוואי גדר ההפרדה. לחברה עומדים חובות לנושים מובטחים בסך 117 מיליון שקל

החברה הקבלנית נאות הפסגה מודיעין עילית הגישה אתמול בקשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב לצו הקפאת הליכים, וזאת, לטענתה, משום ששינוי תוואי גדר ההפרדה באזור מודיעין עילית גרם להקפאת הבנייה שלה במקום. לטענת החברה, סך שווי הפרויקט המוקפא, כולל עסקות עתידיות, יגיע לכ-170 מיליון שקל.

החברה נמצאת בשליטת הרב פנחס זלצמן, שלמה מאיר ומשקיעים זרים, בראשם יהודי גרמני בשם רוברט פקטור, ופעילותה מתרכזת בישוב החרדי מודיעין עילית, שמעבר לקו הירוק, שבו היא מחזיקה בקרקעות להקמת 2,340 דירות ומרכז מסחרי.

מהבקשה עולה עוד, כי פעילות החברה מומנה מהלוואת בעלים, הלוואות בנקאיות וגיוסי איגרות חוב. בידי הציבור אג"ח סדרה א' בערך נקוב של 64 מיליון שקל. קרן האג"ח מיועדת להיפרע בשישה תשלומים חצי-שנתיים החל באוגוסט 2010 ועד פברואר 2013.

חובות החברה לנושים מובטחים מגיעים ל-117 מיליון שקל. החוב העיקרי הוא למחזיקי האג"ח: 72.4 מיליון שקל, הכוללים תשלומי ריבית שהחברה צריכה לשלם בעוד שלושה ימים בסך 2.4 מיליון שקל. לפי שעה נראה כי החברה לא תעמוד בתשלום זה. נאות הפסגה הנפיקה אג"ח לציבור בגל ההנפקות ששטף ב-2006 את הבורסה הישראלית.

הבטחונות שעומדים לרשות מחזיקי האג"ח עומדים הם חשבון נאמנות שבו 1.93 מיליון שקל ושעבוד על מגרשים המיועדים לבניית 110 יחידות הדיור בקרית אודם ושוהם. ואולם, על בטחונות אלה הוטל עיקול זמני על ידי חברת קל בניין, ספקית של החברה שתבעה אותה בטענה כי הפסיקה לשלם לה.

למרות הבטוחות כנגד האג"ח, וייתכן שבשל העיקולים שהוטלו על חשבון הנאמן וחשבונות נוספים של החברה, האג"ח של נאות הפסגה נסחרות בתשואה של 17%.

היקף החובות של החברה לבנקים הוא כ-20 מיליון שקל: חוב בסך 11.2 מיליון לבנק הפועלים, שכנגדו יש שעבוד על מגרש וכן ערבויות בעלים וערבות בנקאית של אחד הבעלים בסך 3 מיליון שקל; חוב בסך 7.1 מיליון שקל לבנק ירושלים, לא כולל חשבון נוסף של החברה שנועד לצורך הסכם ליווי למימון 140 יחידות דיור במגרשים שונים, כך שהחוב עשוי לגדול ל-13 מיליון שקל בתנאים מסוימים; חוב בסך מיליון שקל לבנק פועלי אגודת ישראל (פאג"י). פאג"י גם העמיד ערבות להבטחת תשלומים של החברה לממונה.

על פי דו"ח החברה מהרבעון הראשון של 2009, במהלך 2007 מכרה 76 דירות בפרויקט ב-30.8 מיליון שקל, 36 דירות ב-18 מיליון שקל ב-2008 ודירה אחת בלבד ברבעון הראשון של 2009, בכחצי מיליון שקל. עד כה בנתה החברה 454 דירות ואיכלסה אותן.

"מצב קפקאי"

ב-4 במאי הוציא צה"ל צו לתפיסת מקרקעין של החברה ולהקפאת הבנייה בפרויקט בעקבות פסק דין בלעין, שהוציא בית המשפט העליון וששינה את תוואי גדר ההפרדה באזור. החברה ניסתה כמה פעמים לבטל את הצווים אך לא הצליחה.

"המתחם מיועד להקמת 140 דירות, מהן 60 כבר נמכרו ואוכלסו", אמר מנכ"ל החברה, אמיר זקן. "שאר 80 הדירות נמצאות בארבעה מבנים, מהם שלושה בתהליכי הקמה, ועל הרביעי הוצאו היתרי בנייה ושולמו אגרות בנייה. כ-60 רוכשים נותרו תקועים בעקבות הקפאת הבנייה, אך חשוב להדגיש שכל התקבולים על הדירות ניתנו בערבויות, כך שהם לא חשופים לפגיעה - אך מובן שהם ייאלצו, כמו כולנו, להמתין עד לאכלוס הפרויקט".

השאלה הגדולה היא אם לאור התנהלות הצבא והקמת הגדר בתוואי החדש, ניתן יהיה בכלל להשלים את הפרויקט. "הצבא לא קיבל החלטה היכן בדיוק תעבור הגדר, אלא הוציא צו איסור בנייה גורף למאות דונמים. לכן הגדר לא תוקם בהכרח על הקרקעות שלנו וניאלץ להפסיק לחלוטין את הבנייה", אומר זקן.

בבקשה להקפאת הליכים, שהוגשה באמצעות עו"ד אהוד ארד ממשרד יוסי אברהם, ארד ושות', מתארת החברה את מצבה "קפקאי" ומנמקת את הבקשה בחשש לקריסתה המיידית ובכך שהבקשה נועדה לאפשר לבעלי המניות, לנאמן, למחזיקי האג"ח ולנושים האחרים לפעול נגד הצווים הצבאיים, במימון בעלי המניות. עד כה, על פי הבקשה, הזרימו בעלי השליטה לחברה 12 מיליון שקל בשנה האחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully