וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקפאת התנחלויות? הצחקתם את מטה בנימין

יהושע בריינר

25.8.2009 / 7:00

על רקע פגישת רה"מ עם השליח האמריקאי למזה"ת, יתקיים סיור קבלנים בהתנחלות נריה. ביולי פורסם מכרז לפיתוח 74 מגרשים במקום. שלום עכשיו: "יש"ע מסכנת את מעמדה של ישראל בעולם"

ערב פגישתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל, בו ידונו השניים בין היתר בנושא הקפאת הבנייה בהתנחלויות, תקיים היום (שלישי) המועצה האזורית מטה בנימין סיור קבלנים בהתנחלות נריה. הסיור מתבצע בעקבות מכרז שפרסמה המועצה לפני כחודש לפיתוח 74 מגרשים.

המכרז המדובר מהווה שינוי בהלך הרוח של התרחשויות התקופה האחרונה ביהודה ושומרון, נוכח המציאות שבמסגרתה שר הביטחון אינו נותן אישורים לבניית יחידות דיור נוספות מלבד אלה שאושרו לפני מספר שנים על ידי הממשלה. למרות הקפאת הבנייה הקיימת, יוכלו המתנחלים לבנות בעקבות אישורים שניתנו בעבר עוד כ-4,000 יחידות דיור נוספות.

בתנועת "שלום עכשיו" תקפו בחריפות את פרסום המכרז ואת סיור הקבלנים בנריה. "הישראבלוף שובר שיאים חדשים", אמר מזכ"ל הארגון יריב אופנהיימר, "הממשלה עוצמת עיניים והמתנחלים לא נחים לרגע ומרחיבים את הבנייה גם בהתנחלויות המבודדות. המועצות האזוריות ביש"ע מסכנות את מעמדה של ישראל בעולם ומחבלות בביקור נתניהו באירופה".

בהתנחלות נריה מתגוררים כ-160 בני אדם ותושביה מגדירים אותה כיישוב תורני לאומי. היא הוקמה על ידי עשר משפחות ב-1991. לאחר מכן הצטרפו לישוב גרעין תורני של בוגרי ישיבת "מרכז הרב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully